کد خبر: ۹۳۱۹۵
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۱
نماینده مردم مهاباد در مجلس گفت: وزارت نیرو پایاب سدهای کشور را به حال خود رها کرده و آب‌بهای آب‌های زیرزمینی بیش از ۲۰ برابر شده است.
وزارت نیرو پایاب سدهای کشور را به حال خود رها کرده است

جلال محمدزاده در گفت‌وگو با آرانيوز در ارومیه، با انتقاد از وزارت نیرو به دلیل افزایش بی‌رویه آب‌بهای آب زیرزمینی در بخش کشاورزی در شرایط سخت تولید اظهار داشت: همچنین وزارت نیرو پایاب سدهای کشور را به حال خود رها کرده است.

وی تصریح کرد: آب‌بهای آبهای زیرزمینی امسال نسبت به سال گذشته بیش از 20 برابر شده و در این شرایط سخت تولید، افزایش سرسام‌آور قیمت تمام شده محصولات کشاورزی قابل قبول نیست چون قیمت خرید تضمینی محصولات کشاورزی افزایش نیافته است.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: همچنین فشار بی‌رویه وزارت نیرو سبب تعطیلی تولید و گرایش مردم به حفر چاه‌های غیرمجاز شده و باعث برداشت غیرقانونی از آب‌های زیرزمینی و فشار به سفره‌ها می‌شود.

وی افزود: از سوی دیگر متاسفانه پایاب سدها به حال خود رها شده و کانال‌ها، زهکش‌ها، پمپاژه‌ها و سیستم‌های آبرسانی در حال تخریب هستند.

 

محمودزاده گفت: علاوه بر آن، در پایاب هزینه‌های آنچنانی انجام نمی‌شود و بیش از 65 درصد آب کشاورزی هدر می‌رود و به همین سبب نگهداری دریاچه‌های سد و اطراف دریاچه‌ها و همچنین تعمیر و بازسازی سازه‌های سدهای کشور با مشکل جدی روبه‌رو است.

 

برچسب ها: آذربایجان غربی
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار