کد خبر: ۹۳۱۹۱
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۶
مدیر کل تبلیغات اسلامی قم:
قم - مدیر کل تبلیغات اسلامی قم خواستار جبران ناعدالتی توزیع امکانات در مناطق مختلف شهری قم با اختصاصو پیش بینی اعتبارات لازم در بودجه های سالانه شد.

ناعدالتی در توزیع امکانات مناطق شهری قم جبران شود

به گزارش آرانيوز ، حجت‌الاسلام و المسلمین مرتضی شعبان زاده شامگاه شنبه در دومین نشست شورای تعالی مساجد قم که در سالن کوثر اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم برگزار شد اظهار داشت: طرح مساجد محله محور در ۱۵۰ محله شهر قم و در مرحله اول در ۴۰ مسجد برگزیده این شهر اجرایی می‌شود.

وی عنوان داشت: تعداد ۳۳۰ بوستان در مناطق مختلف شهر قم وجود دارد که بر اساس جمعیت می‌بایست ۴۰ درصد آنان در مناطق مناطق ۲، ۳ و ۶ باشد که اینگونه نیست.

مدیر کل تبلیغات اسلامی قم ابراز داشت: متأسفانه سرانه فضای سبز در مناطق ۲، ۳ و ۶ اندک است و ضرورت دارد تا در زمینه ایجاد فضای سبز به سمت عدالت محوری برویم، چرا که مشاهده می‌شود سرانه فضای سبز در مناطق مختلف قم متناسب با جمعیت نیست و نامتوازن است.

حجت‌الاسلام شعبان زاده ادامه داد: در موضوع مباحث آموزشی نیز شاهد کمبودهایی هستیم و استان قم با کمبود ۵۴ مدرسه مواجه است و در این عرصه نیز باید به سمت عدالت آموزشی حرکت کنیم.

وی اضافه کرد: در استان قم ۲۰ استخر وجود دارد که فقط دو استخر در مناطق ۲، ۳ و ۶ وجود دارد؛ این در حالی است که ۴۰ درصد جمعیت استان در این مناطق سکونت دارند و از طرفی ۴۳۰ ورزشگاه در استان قم وجود دارد که تعداد کمی از این ورزشگاه‌ها در مناطق ۲، ۳ و ۶ قرار دارند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی قم عنوان داشت: به منظور جبران نا عدالتی در توزیع امکانات در مناطق مختلف شهری قم مسئولان سازمان مدیریت و برنامه این موضوع را می‌بایست در بودجه سالانه و همچنین در برنامه‌های بلندمدت شهری پیش‌بینی اعتبارات لازم را انجام دهند.

وی عنوان داشت: ۲۰۰ مسئله این مناطق در طرح مساجد محله محور با همفکری ۱۵۴ امام جماعت محلات شناسایی شده است و این مسائل در کارگروهی مورد پایش قرار گرفته و مقرر شد برنامه‌هایی برای مرتفع شدن این مشکلات ابتدا در مناطق ۲، ۳ و ۶ و سپس در مناطق ۱، ۴، ۵ و ۸ اجرایی شود.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار