کد خبر: ۹۳۱۴۹
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۹
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد از مُشترکین برق در این استان خواست نسبت به صرفه جویی بیشتر مصرف برق اقدام کنند چرا که شرایط تامین برق سخت شده است.

جمال معتمدی زاده در حاشیه بازدید از برخی اماکن تجاری تجاری و نحوه مصرف برق آنان، اظهارداشت: میزان مصرف برق در ساعات پیک بار استان کهگیلویه و بویراحمد از مرز ۴۸۲ مگاوات گذشته که در ۳۰ ساله گذشته یک مصرف بی سابقه و نگران کننده است.

وی با تاکید بر مدیریت مصرف برق در استان کهگیلویه و بویراحمد، از رشد ۱۴ درصدی مصرف برق در ساعات پیک بار این استان نسبت بمدت مشابه سال قبل خبرداد.

رشد ۱۴ درصدی مصرف برق در کهگیلویه و بویراحمد

رئیس شورای انسجام بخشی صنعت آب و برق استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به افزایش ۵۸ مگاواتی مصرف برق نسبت به مدت مشابه سال قبل در ساعات پیک بار امسال، خاطرنشان کرد: مشترکین برق باید در ساعات پیک بار(ساعت ۱۳ تا ۱۸ و ۲۰ تا ۲۴ شب) اقدامات عملی جدی از خود نشان دهد چرا که تامین برق مشترکین در این استان سخت شده است.

معتمدی زاده گفت: متاسفانه مصرف برق در شهرستان گچساران با وجود تمام تمهیدات صورت گرفته همچنان با مصرف حدود ۱۷۰ مگاوات و ۱۱ مگاوات مصرف بیشتر نسبت به سال گذشته، رکوردار مصرف در استان کهگیلویه و بویراحمد است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد، میزان مصرف برق در ساعات پیک بار شهرستان های بویراحمد و دنا را ۱۲۶ مگاوات با افزایش مصرف ۱۶ مگاوات تا ساعت ۲۲ دیشب سی ام تیرماه جاری عنوان و یادآورشد: مصرف برق در ساعات پیک بار شهرستان کهگیلویه و لنده به ۹۵ مگاوات با افزایش مصرف ۱۰ مگاوات رسیده است.

معتمدی زاده گفت: مصرف برق در شهرستان باشت ۴۳ مگاوات با افزایش ۱۳ مگاوات و در شهرستان بهمیی ۳۶ مگاوات با افزایش ۲ مگاوات نسبت به ساعات پیک بار مدت مشابه سال قبل رسیده که تامین برق برای شهرستان های گرمسیری و حتی سردسیری برای ما نگران کننده شده است.

وی کمترین میزان مصرف برق در ساعات پیک بار امسال را متعلق به شهرستان چرام با میزان مصرف ۳۲ مگاوات و افزایش چهار مگاوات مصرف ذکر و یادآورشد: شهرستان چرام از ابتدای شروع پیک بار مصرف برق تاکنون کمترین میزان مصرف برق در استان را داشته است که از مشترکین برق در این شهرستان صمیمانه تشکر می کنیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: براساس آمارهای مرکز دیسپاچینگ توانیر، میزان مصرف برق کشور در ساعات پیک ملی بار به ۶۷ هزار و ۱۱۲ مگاوات تا ساعت ۱۵ روز گذشته با افزایش بیش از ۱۴ درصد مصرف نسبت به ساعات پیک بار مشابه سال قبل رسیده که شرایط بسیار نگران کننده ای را حاکم کرده است‌.

معتمدی زاده با اشاره به افزایش بی سابقه مصرف برق در استان کهگیلویه و بویراحمد، از مشترکین برق مُصرانه خواست در خاموش نمودن وسایل پُرمصرف برقی در ساعات پیک بار جدا خودداری کنند.

وی گفت: روزهای گرمایی سختی نسبت به چند روز گذشته پیش رو داریم که امیدواریم مشترکین برق در مدیریت مصرف برق، ما را همراهی کنند تا شاهد خاموشی ها و قطعی های احتمالی برق در هیچکدام از مناطق استان نباشیم.

معتمدی زاده با بیان اینکه میزان مصرف برق در ساعات پیک بار شبانه استان کهگیلویه و بویراحمد بیشتر از میزان مصرف برق در ساعات پیک بار روزانه این استان شده است، تصریح کرد: میزان مصرف برق در ساعات پیک بار شبانه این استان تا ساعت ۲۲ دیشب به ۴۸۴ مگاوات رسیده که یک مصرف بی سابقه هم در بیش از ۳۰ ساله گذشته است.

وی گفت: برای مدیریت مصرف برق در استان و تامین برق پایدار برای تمامی مشترکین بویژه مشترکین خانگی نیازمند همراهی و همکاری گسترده آنان در ساعات مختلف بویژه ساعات پیک بار برق هستیم که با خاموش نمودن وسایل برقی، می توان از قطعی ها و خاموشی های ناخواسته شبکه های برق جلوگیری کرد.

گفتنی است که بیش از ۲۸۵ هزار اشتراک برق در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که ۲۲۰ هزار اشتراک آن را مشترکین خانگی تشکیل می دهند.

 

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار