کد خبر: ۹۳۱۱۶
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۳
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان گفت: در چند ماه اخیر، حدود ۲ هزار نفر جویای کار در استان در راستای تأسیسات فنی مسکن آموزش‌های لازم را فرا گرفته اند.

۲ هزار نفر در سیستان و بلوچستان تاسیسات فنی مسکن را آموزش دیدند

به گزارش  آرانیوز به نقل از روابط عمومی فنی حرفه‌ای جلیل شهریاری اظهار داشت: مرکز آموزشی فنی و حرفه‌ای در ۱۰ شهرستان سیستان و بلوچستان با ۱۰۸ کارگاه آموزشی ویژه برادران و خواهران و ۱۵۹ مربی متخصص برای آموزش افراد مختلف جامعه هدف فعال هستند.

وی گفت: گروه‌های هدف شامل دانش آموزان، دانشجویان، فارغ التحصیلان دانشگاه‌ها، سربازان وظیفه، ساکنین سکونتگاه‌های غیررسمی و حاشیه شهرها، آسیب دیدگان اجتماعی، معلولان و زندانیان هستند که سعی شده در همه لایه‌های جامعه فعالیت آموزشی انجام و زمینه حضور افراد در بازار کار فراهم شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان افزود: در گذشته فعالیت‌ها به صورت استاد شاگردی بود و امروزه با برنامه هدف دار افراد می‌توانند در محیط کار واقعی آموزش ببینند.

وی بیان کرد: با برنامه ریزی های صورت گرفته مقرر شد مراکز اقامتی مناسبی برای جوانانی که انگیزه مهارت آموزی دارند فراهم شود تا جوانان بتوانند با استقرار در این مراکز اقامتی شبانه روزی، امکان دسترسی به آموزش‌ها را داشته باشند.

شهریاری به روند و شتاب توسعه‌ای سیستان و بلوچستان در زمینه‌های مختلف مانند حمل و نقل جاده‌ای، ریلی و جابه جایی کالا، صنایع معدنی، بندری و ساختمان، پتروشیمی و فولاد، انتقال گاز و آب و گردشگری اشاره کرد و گفت: این استان به کارگاه گسترده تبدیل شده که در همه زمینه‌ها به نیروی انسانی ماهر نیاز دارد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار