کد خبر: ۹۳۰۶۶
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۱
معاون مسکن اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی با اشاره به نام‌نویسی ۱۶۷ هزار خانوار برای نهضت ملی مسکن، گفت: ۴۵ هزار متقاضی از این تعداد واجد شرایط دریافت تسهیلات و خدمات از طرح نهضت ملی مسکن هستند.

به گزارش آرانیوز از ارومیه، به نقل از روابط عمومی تقی دخت با اشاره به نام‌نویسی ۱۶۷ هزار خانوار برای نهضت ملی مسکن، اظهار داشت: ۴۵ هزار متقاضی از این تعداد واجد شرایط دریافت تسهیلات و خدمات از طرح نهضت ملی مسکن هستند.

وی ادامه داد: این تعداد متقاضی در ۶ مرحله و از ۴۷ شهر استان، اقدام به ثبت‌نام کردند.

معاون مسکن اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی تصریح کرد: متقاضیان ١۵ روز فرصت دارند تا اقدام به افتتاح حساب و واریز وجه کنند که میزان واریزی وجه اولیه متقاضیان در طرح نهضت ملی مسکن ۴۰ میلیون ریال تعیین شده و بلافاصله عملیات اجرایی پروژه‌ها پس از واریز این وجه و اعطای کمک تسهیلات آغاز می‌شود.

وی با اشاره به اینکه چهار هزار و ۲۵۰ هکتار زمین برای اجرای این طرح‌ ملی شناسایی شده است، افزود: سهم ابلاغی آذربایجان‌غربی از قانون جهش تولید مسکن ١٧٨ هزار و ٩۶٢ واحد تعیین شده است.

تقی دخت خاطرنشان کرد: تسهیلات بانکی برای واحدهای مسکونی در مرکز استان سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال، سایر شهرها سه میلیارد ریال تعیین شده است.

وی اضافه کرد: افراد واجد شرایط باید در بازه زمانی ۲ ساله فرآیند ساخت و ساز را انجام دهند تا مشکلی در ادامه روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن بوجود نیاید در غیر این صورت اراضی واگذار شده، سلب امتیاز می‌شوند.

این مقام مسوول ادامه داد: ساخت و ساز مسکن به صورت‌های مختلفی از جمله انبوه سازی توسط پیمانکار و تعاونی مسکن و یا به صورت واگذاری زمین در قالب گروه‌های سه الی چهار نفره است.

وی افزود: ۵ طرح در آذربایجان‌غربی به صورت انبوه سازی بوده و باقی طرح‌ها به صورت واگذاری گروهی انجام شده است.

معاون مسکن اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی اظهار کرد: در حال حاضر حدود ۴ هزار واحد عملیات اجرای را آغاز کردند و حدود ۸۰۰ واحد نیز در مرحله نازک کاری است.

تقی دخت با اشاره به طرح جوانی جمعیت بیان کرد: در راستای حمایت از این طرح افراد بالای ۲۳ سال می توانند از طرح نهضت ملی مسکن بهره مند شوند به شرط اینکه در موقع اتمام طرح باید ازدواج کنند تا بتوانند مسکن آماده را تحویل بگیرند.

وی با اشاره به هزینه ساخت مسکن در این طرح گفت: ساخت مسکن در این طرح حدود هفت میلیارد ریال برآورد شده که سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال آن تسهیلات بانکی و باقی آورده شخصی است که باید در مدت زمان ۲ سال و در پنج مرحله نسبت به واریز وجه اقدام کند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار