کد خبر: ۹۲۹۸۷
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۴
استاندار زنجان گفت: انتظار حرکت مثبت از مدیران دارم و باید مدیران نسبت به وظایف خود باید حساس و دقیق باشند و کمبود اعتبار را بهانه کم‌کاری خود نکنند.
استاندار زنجان: مدیران نباید به دلیل عدم اعتبار و یا کمبود آن کم کاری کنند

به گزارش آرانیوز از زنجان ، چهارمین جلسه شورای اداری استان زنجان با حضور آیت‌الله خاتمی، استاندار زنجان و مسئولان استانی در سالن جلسات پیامبر اعظم (ص) استانداری زنجان در خصوص پیگیری مصوبات سفر رئیس جمهور به استان زنجان، با موضوع مصوبات راه و شهرسازی و آموزش و پرورش برگزار شد.

محسن افشارچی استاندار زنجان در این جلسه با اشاره به اینکه حواسم به عملکرد تمام مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان است اظهار داشت: انتظار حرکت مثبت از مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان را دارم و مدیران باید نسبت به وظایف خود حساس و دقیق باشند.

وی تصریح کرد: باید به‌صورت جدی برای توسعه استان حرکت کنیم، چرا که وضعیت استان با نگاه متفاوتی که در کشور به وجود آمده بهتر خواهد شد و در دور دوم سفر ریاست‌جمهوری به استان باید متفاوت‌تر عمل کنیم.

استاندار زنجان با بیان اینکه اعتبارات سفرهای استانی رئیس‌جمهوری در برخی استان‌ها به مدت 3 سال و در برخی 2 ساله مصوب شده است افزود: اعتبارات استان زنجان در طول 2 سال تخصیص می‌یابد و پروژه‌های مصوب دور نخست سفر رئیس جمهوری و سایر امور مدیران به‌صورت نرم‌افزاری رصد می‌شود.

وی تصریح کرد: قرار نیست بنده در رابطه با تک‌تک وظایف مدیران و مسئولان، دستگاه‌های اجرایی ورود کرده و دغدغه داشته باشم چرا که دغدغه بنده در جایی که مدیران در انجام وظایف خود با موانعی مواجه شوند که نیاز به مذاکره ،هماهنگی، پشتیبانی با مدیران ملی باشد صورت خواهد گرفت.

افشارچی با بیان اینکه بنده نباید پیگیر ریز کار مسئولان دستگاه‌های اجرایی باشم بیان کرد: نباید کارها عقب بیفتد و هر مسئولی باید وظایف خود را به درستی باید انجام دهد و پیگیر انجام درست مصوبات حوزه خود باشد.

 

وی افزود: مدیران نباید به دلیل عدم اعتبار و یا کمبود  اعتبار کم‌کاری کنند و به اندازه دو برابر پولی که به پیمانکاران داده می‌شود باید بتوانید از آن‌ها کار بکشید و اینطور نباشد که کارها به دلیل تاخیر در اعتبارات به تعویق بیفتد.

استاندار زنجان عنوان کرد: در یکسال گذشته استان زنجان در تورم در رتبه دوم در کشور قرار داشت و امروز در رتبه 9 کشور قرار داریم و نشان می‌دهد که اتفاقات خوبی افتاده و اتفاقات موثرتری نیز در آینده خواهد افتاد.

افشارچی با تاکید بر اینکه مسئولان باید اخبار رسانه‌ها، صداوسیما و فضای مجازی را رصد و پیگیری کنند گفت: مسئولان در مواردی که از سوی مردم و رسانه‌ها در فضای مجازی مطرح می‌شود و به حوزه مسئولیتی آن‌ها برمی‌گردد باید پاسخگو باشند.

 وی ابراز داشت: با نگاه متفاوت به اتفاقاتی که در کشور می‌افتد، مشخص است که نگاه در مدیریت کلان کشور متفاوتر از گذشته شده  است و طبق فرمایش مقام معظم رهبری انقلاب اسلامی، مشکلی برای رفع تحریم‌ها نداریم و استراتژی رفع تحریم نیست و به فکر این هستیم در کنار رفع تحریم‌ها به مقابله با آن فکر می‌کنیم.

استاندار زنجان گفت: امروز دنیا از یک‌قطبی به سمت چندقطبی حرکت می‌کند و امیدواریم گشایش‌هایی در چند وقت آینده در کشور اتفاق بیفتد.

در ادامه مسعود بیات منش مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: در سفر رئیس جمهور 13 مصوبه مربوط به حوزه راه و شهرسازی بوده که بخشی به صورت ویژه و بخش دیگر به صورت مشارکتی با همکاری دستگاه‌های دیگر است که چهار مصوبه راه‌های ملی از ردیف پروژه های راه‌های مواصلاتی بوده است.

وی با اینکه محور زنجان - تکاب و زنجان - بیجار به طول 27 کیلومتر تا پایان سال جاری به پایان می‌رسد و تقریبا 17 کیلومتر نهایی شده و 10 کیلومتر محور دندی در حال آماده سازی برای آسفالت است.

بیات منش در ادامه گفت: محور دوم که تکمیل قطعات 2، 3 و 4 باند کبودر آهنگ به قیدار که 100 کیلومتر آن در  استان زنجان قرار دارد، مقرر شده که 72 کیلومتر آن تا پایان فصل کاری سال آینده به پایان برسد.

وی عنوان کرد: برای تکمیل راه منجیل به سه راهی طارم، 100 میلیارد تومان اعتبارمصوب شده بود که 44 میلیارد تومان تخصیص پیدا کرده، پروژه در دست پیمانکار است و محور اصلی راه درام -کلوخ نیز 10 میلیارد تومان مصوب شده که تا پایان فصل کاری سال جاری نهایی خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با اشاره به کمربندی شمالی شهر زنجان گفت: با 400 میلیارد تومان اعتبار عملیات اجرایی آن شروع شده است و در حال حاضر طبق ماده مصوب 23 این کمیسیون، منتظر صدور مجوز نهایی آن هستیم.

بیات منش به پروژه‌های در حال  احداث اشاره و بیان کرد: مراکز فرهنگی و کتابخانه به تعداد پنج مورد که انتخاب پیمانکار نیز برای آن انجام شده است، احداث کتابخانه آببر، هنرستان موسیقی زنجان ، هنرستان دخترانه زنجان و تکمیل فرهنگسرای زرین آباد از جمله موارد است.

وی به تامین زمین برای 15 هزار و 35 واحد جهت اجرای طرح نهضت ملی مسکن اشاره کرد و افزود: تا پایان سال‌ جاری زمین برای 30 هزار واحد تامین خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان به تامین زمین برای احداث زندان اشاره کرد و گفت: 38 هکتاز زمین برای ساخت زندان (حد فاصل پلیس راه زنجان - بیجار تا شهرک صنعتی نوآوران) شناسایی شده است که تامین اعتبار و ارائه سایت پلان لازمه اختصاص این زمین است.

در ادامه علی اسماعیلی مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان، گفت: در سفر رئیس جمهور 16 مصوبه مربوط به آموزش و پرورش بود که برای هفت مصوبه اعتبار تخصیص نیافته، دو مصوبه از محل اعتبارات نوسازی بوده و هفت مصوبه نیز در حال اجرا است.

وی افزود: تکمیل استخر دانش آموزی زنجان که طبق مصوبه 18 میلیارد تومان بوده و 13.5 میلیارد تومان محقق شده، تکمیل هنرستان ورزشی که 18 میلیارد مصوبات بوده و 6 میلیارد تخصیص‌ یافته ، استخر دانش آموزی ابهر با 60 میلیارد تومان مصوبه  که 8 میلیارد تخصیص داده شده، و پیشرفت 15 درصد دارد، تکمیل استخر دانش‌آموزی قیدار با 60 میلیارد تومان مصوبه که 7 میلیارد تومان تخصیص داده شده است.

اسماعیلی گفت: در کل 116.5 میلیارد تومان مبلغ تعهدات ریاست جمهوری بود که 50 میلیارد محقق شده است و امیدواریم مابقی هم تخصیص یابد‌.

 

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار