کد خبر: ۹۲۸۳۰
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۹
اصفهان- عملیات اجرایی احداث ۲ بند آبخیزداری با ظرفیت کنترل ۲۰۰ هزار مترمکعب سیلاب در شهر تودشک از توابع شهرستان کوهپایه آغاز شد.

۲ بند آبخیزداری در تودشک اصفهان احداث می‌شود

ابوطالب امینی معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان در گفت‌وگو با آرانیوز با اعلام این خبر اظهار داشت: مطالعات طرح کنترل سیلاب شهری تودشک سال ۱۳۹۷ انجام شد و از محل اعتبارات ملی سال ۱۴۰۰- ۱۴۰۱ مبلغ چهار میلیارد تومان برای این پروژه در سال جاری تأمین شد.

وی افزود: در این پروژه ۲ بند خاکی و هزار هکتار بذر کاری از گونه بادام کوهی (اسکوپاریا) در حوضه آبخیز تودشک پیش بینی شده است.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان کنترل سیلاب، جلوگیری از خسارت‌های آن و تغذیه قنوات منطقه تودشک را از اهداف این اجرای این پروژه برشمرد و خاطرنشان کرد: وقوع سیلاب طی سه سال اخیر خساراتی به شهر تودشک وارد کرد و از این رو منطقه نیازمند طرح‌های کنترل سیلاب بود.‌

امینی ابراز داشت: هر کدام از این ۲ بند خاکی هفت متر ارتفاع، حدود ۵۰ هزار متر مکعب خاکریزی، ۲۰ هزار مترمکعب خاکبرداری و ۱۵۰۰ متر عملیات سنگی ملاتی دارد.

وی اضافه کرد: ظرفیت این ۲ بند خاکی کنترل ۲۰۰ هزار مترمکعب سیلاب است که پس از کنترل توسط ۲ لوله ۱۲ اینچی خارج و در مسیر باعث تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی می‌شود.

 عملیات اجرایی طرح آبخیزداری شهر تودشک با حضور معاون عمرانی استاندار اصفهان امروز آغاز می‌شود.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار