کد خبر: ۹۲۸۱۳
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۸
استاندار مازندران جذب سرمایه‌گذار در مازندران را اولویت دانست و گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی به ویژه فرمانداران برای جذب سرمایه‌گذار باید برنامه داشته باشند.

به گزارش آرانیوز از ساری، سید محمود حسینی پور صبح امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی توسعه استان ضمن گرامیداشت عید غدیر اظهار کرد: لازم است همه مدیران در همایش عید غدیر که در بوستان ولایت برگزار می‌َشود حضور یابند.

او نقش کارگروه‌ها را در حل مشکلات مردم موثر دانست و گفت: مدیرانی که عضو کارگروه‌ها هستند باید با علم و آگاهی به موضوعات در جلسه حضور یابند.

استاندار مازندران  با اشاره به اینکه بخش از اراضی مازندران فاقد سند مالکیت است در دادن مجوز ساخت انبار در زمین‌های کشاورزی باید دقت و نظارت بیشتری اعمال شود، تصریح کرد: برخی مالکان از مجوز ساخت انبار ۵۰ متری سوء استفاده می‌کنند به ویلا و یا خانه باغ سازی روی می‌آورند.

وی با تاکید براینکه دهیاران و بخشداران نظارت بیشتری در ساخت و ساز‌ها به ویژه تغییر کاربری‌ها داشته باشند، گفت: برای ساخت انبار ملزومات کشاورزی و باغی مجوز انبار ۲۰ متری داده شود. 

حسینی‌پور در زمینه توزیع اعتبارات در استان با تاکید براینکه جهت بودجه‌ها باید مشخص باشد، گفت: در  توزیع اعتبارات اولویت‌ها باید مشخص شود این در حالی است که بحث بودجه در کشور از حساسیت بالایی برخوردار است.

او ضمن قدردانی از مدیرانی که در سال گذشته با ابتکار عمل و رایزنی با نمایندگان مجلس و وزارت متبوع توانستند بودجه‌های ملی را جذب کنند نیاز به تشویق دارند، اظهار کرد: در بودجه ملی آنچه مصوب می‌شود ۵۰ درصد آن جذب شد؛ لازم است برای جذب بودجه ملی مدیران پیگیری کنند.

استاندار مازندران به اولویت‌های اعتباری در پروژه‌های عمرانی اشاره کرد و گفت: با بودجه‌ای که دولت اختصاص داده است نمی‌توان به رشد ۸ درصدی رسید لازم است بخش خصوصی وارد میدان شود.

وی جذب سرمایه‌گذار در مازندران را اولویت دانست و افزود: توسعه استان با بودجه دولتی محقق نمی‌شود. مدیران دستگاه‌های اجرایی به ویژه فرمانداران برای جذب سرمایه‌گذار باید برنامه داشته باشند. 

حسینی‌پور روستا و مناطق مازندران را با سایر استان‌ها متفاوت دانست و گفت: بیشتر سرمایه داران کشور در مازندران ویلا دارند این افراد باید در استان سرمایه‌گذاری کنند.

او ضمن گله‌مندی مبنی بر اینکه سرمایه‌گذاران در مازندران از طولانی شدن روال اداری و فساد در این روند ناراحت هستند، اظهار کرد: مدیران نباید به دنبال گیر دادن باشند؛ مشکلات در استان باید حل شود.

نماینده عالی دولت در مازندران با تاکید براینکه ادارات استان باید روان سازی شوند، گفت: سرمایه‌گذاری که قصد وارد کردن ۷میلیارد دلار را در استان دارد یکسال معطل مانده است.

وی به عملکرد نامطلوب دستگاه‌های اجرایی در جذب منابع ملی سال گذشته اشاره کرد و گفت: اگر پروژه‌های نیمه تمام با این اعتبارات به سرانجام نمی‌رسد باید به دنبال سرمایه‌گذار باشیم.

حسینی‌پور با بیان اینکه پروژه‌های جدید هم با جذب سرمایه‌گذار محقق می‌شود، افزود: اگر پروژه جدید در استان نداشته باشیم مازندران پویا نمی‌شود.

وی در خصوص اعتبارات سفر ریاست جمهوری در مازندران یادآور شد: بخشی از اعتبارات مصوبات سفر محقق شد، لازم است در هر دستگاهی یک نفر پیگیر جذب اعتبارات باشد.

استاندار مازندران اولویت فرایند کار در استان را جذب حداکثری اعتبارات ملی دانست.

«فرج‌الله فتح‌الله پور» رئیس سازمان مدیریت برنامه ریزی استان نیز در توزیع منابع اعتباری هزینه‌ای و عمرانی استان، اظهار کرد: درآمد سال گذشته ۴ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان  و درآمد امسال ۷ هزار و ۱۵۰ میلیارد تومان بوده است که نسبت به بودجه سال گذشته ۸۰ درصد افزایش داشت.

وی گفت: از مجموع اعتبارات عمرانی سال گذشته ۴۹ درصد تخصیص داده شد.
فتح‌الله پور اعتبار مصوب پروژه‌های عمرانی در سال ۱۴۰۱ را ۳ هزار  و ۵۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: ۳ هزار پروژه نیمه تمام در مازندران داریم که برنامه ریزی برای پروژه جدید مقرون بصرفه نیست.

وی توجه به پروژه‌های دانش بنیان را برای رشد اقتصادی استان موثر دانست و گفت: مشکل جدی جذب اعتبار در پروژه‌های عمرانی استان تاخیر در موافقت‌ نامه‌ها است.

رئیس سازمان مدیریت برنامه ریزی مازندران یادآور شد: ۱۹۵ میلیارد تومان از ۳ درصد نفت خام در استان است که ۵۰ درصد آن باید به مناطق محروم اختصاص داده شود.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار