کد خبر: ۹۲۶۰۴
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۰
مدیرکل صمت آذربایجان غربی:
ارومیه - مدیر کل اداره کل صنعت، معدن وتجارت آذربایجان غربی گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان خرداد ماه ۴۶ هزار و ۷۰۷ مورد بازرسی از واحدهای صنفی و غیر صنفی استان انجام شده است.

۴۶ هزار مورد بازرسی از واحدهای صنفی آذربایجان غربی انجام شد

عبدالحمید سرتیپی در گفتگو با آرانیوز با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تا پایان خرداد ماه ۴۶ هزار و ۷۰۷ مورد بازرسی از واحدهای صنفی و غیر صنفی استان انجام شده است، افزود: بر اساس بازرسی‌ها انجام شده طی سه ماهه نخست امسال ۴ هزار و ۸۲۳ فقره پرونده تخلفات صنفی به ارزش بیش از یک هزار و ۱۱۰ میلیارد و ۵۵۸ میلیون ریال شده که جهت رسیدگی و صدور حکم نهایی به مراجع ذیصلاح ارجاع شده است.

وی ادامه داد: بازرسی‌های انجام شده در بازه زمانی یاد شده ۱۱ هزار و ۲۳۲ مورد از واحدهای تولیدی صنفی و غیر صنفی با تشکیل یک هزار و ۸۶۶ فقره پرونده به ارزش بیش از ۱۰۷ میلیارد ریال، واحدهای عمده فروشی ۸ هزار و ۵۷۹ مورد بازرسی با ۶۲۸ فقره پرونده به ارزش بیش از ۵۴۰ میلیارد و ۶۶۱ میلیون ریال است.

سرتیپی اضافه کرد: همچنین در این مدت واحدهای خرده فروشی با ۲۲ هزار و ۷۴۷ مورد بازرسی و تشکیل یک هزار و ۸۷۱ فقره پرونده به ارزش بیش از ۸۸ میلیارد و ۷۷۶ میلیون ریال، انبار و سردخانه‌ها با ۳۳۰ مورد بازرسی و تشکیل ۶۱ فقره پرونده به ارزش بیش از ۳۱۷ میلیارد و ۷۵۲ میلیون ریال، واحدهای خدماتی با ۳ هزار و ۸۱۵ مورد بازرسی و تشکیل ۳۹۵ فقره پرونده تخلف به ارزش بیش از ۵۵ میلیارد و ۶۶۵ میلیون ریال و شرکت‌های وارد کننده با ۴ مورد بازرسی و تشکیل ۲ فقره پرونده تخلف به ارزش بیش از ۶۸۷ میلیون ریال است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی خاطر نشان کرد: بازرسی‌های انجام شده در خصوص کالاهای هدف (گوشت قرمز، گوشت مرغ، تخم مرغ، قند و شکر، برنج و روغن نباتی، ۹ هزار و ۷۰۳ مورد می‌باشد که ۷۴۲ فقره پرونده تخلفات صنفی به ارزش بیش از ۵۴۶ میلیارد و ۲۰۹ میلیون ریال بوده که پس از تکمیل پرونده به سازمان تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

سرتیپی تأکید کرد: مردم در صورت مشاهده هرگونه تخلف صنفی اعم از عدم عرضه کالا، گران فروشی، عدم درج قیمت، احتکار، قاچاق و غیره را از طریق سامانه شبانه روزی ۱۲۴ و یا با مراجعه حضوری به ستاد خبری اداره کل صمت با ما در میان بگذارند تا در اسرع وقت مورد بررسی و رسیدگی قرار گیرد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار