کد خبر: ۹۲۴۵۴
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۶
معاون اداره کل راهداری استان سمنان:
سمنان- معاون فنی و راه‌های روستایی اداره کل راهداری استان سمنان از افزایش ۵۰ درصدی آسفالت محورهای روستایی سراسر استان در سال جدید خبر داد.

آسفالت محورهای روستایی استان سمنان ۵۰ درصد رشد داشت

به گزارش آرانیوزمحسن لشگری در جمع خبرنگاران همزمان با ظهر دوشنبه در اداره کل راهداری استان سمنان از اجرای عملیات روکش آسفالت ۳۵ کیلومتر از راه‌های فرعی و روستایی استان در سال گذشته خبر داد و بیان کرد: راه‌های روستایی افزایش ۵۰ درصدی را داشته است.

وی با بیان اینکه ۹۰۰ کیلومتر از راه‌های روستایی استان از نعمت آسفالت برخوردار هستند، افزود: در حوزه استحفاظی این اداره کل یک هزار و ۸۱ کیلومتر راه روستایی وجود دارد که تنها ۱۶ درصد آن فاقد آسفالت است.

معاون فنی و راه‌های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان تاکید کرد: احداث، توسعه و نگهداری راه شامل عملیات خاکی و آسفالت، ابنیه فنی و ساختمان‌های مربوط به راه و پل‌های مواصلاتی روستایی به عنوان یکی از سرمایه‌های ملی و عامل‌های توسعه اجتماعی و اقتصادی در مناطق محروم و روستایی محسوب می‌شود و تمایل روستاییان را به زندگی در آنجا افزایش می‌دهد.

لشگری با بیان اینکه با اجرای عملیاتی ساخت و بهسازی راه‌های روستایی و بهره‌مندی از راه آسفالت می‌توان در راستای منویات مقام معظم رهبری در نامگذاری سال جاری و بهبود زندگی روستاییان گام مؤثری برداشت، ابراز کرد: در سال گذشته نزدیک به ۱۰ کیلومتر از راه‌های روستایی استان از نعمت آسفالت برخوردار شدند که پیش‌بینی می‌شود در سال جدید بتوانیم این رقم را با افزایش ۵۰ درصدی به ۱۵ کیلومتر برسانیم.

وی با بیان اینکه در راستای ارتقای ایمنی، نگهداری از راه‌های فرعی نیز به صورت مستمر ادامه دارد افزود: طی سال گذشته در ۲۵ کیلومتر از محورهای فرعی استان عملیات روکش آسفالت صورت پذیرفته و در سال جدید برای ۳۰ کیلومتر دیگر از راه‌های فرعی برنامه‌ریزی انجام شده است همچنین باید تاکید کرد که در حوزه استحفاظی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان ۱۸۱ روستای بالای ۲۰ خانوار وجود دارد که ۱۵۵ روستای آن از نعمت آسفالت برخوردار هستند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار