کد خبر: ۹۲۴۵۳
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۵
مدیر زراعت جهاد کشاورزی آذربایجان غربی:
ارومیه - مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با اشاره به آغاز برداشت و خرید همزمان گندم در استان گفت: ۶۳ مرکز خرید گندم در استان آماده دریافت گندم مازاد بر مصرف زراعین هستند.

۶۳ مرکز خرید تضمینی گندم در آذربایجان غربی دایر شد

علی عیدی در گفتگو با  آرانیوز اظهار کرد: متولی خرید تضمینی گندم در استان، شرکت غله و خدمات بازرگانی استان آذربایجان غربی بوده و سازمان تعاونی روستایی نیز به عنوان مباشر شرکت غله را در این زمینه همراهی می‌کند که پیش بینی می‌شود امسال بیش از ۵۴۲ هزار تن گندم از سطح گندم زارها تولید و برداشت شود.

وی با بیان اینکه تا کنون ۷۲ هزار و ۴۰۶ تن گندم از زارعان توسط مراکز خرید دولتی خریداری شده است، تصریح کرد: پیش بینی می‌شود در شرایط مطلوب در حدود ۳۵۰ هزار تن گندم از گندمکاران استان به صورت تضمینی خریداری شود.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی اضافه کرد: امسال از مجموع ۳۸۱ هزار هکتار از اراضی زیر کشت این محصول، ۹۱ هزار هکتار به صورت آبی و ۲۹۰ هزار هکتار نیز به صورت دیم کشت شده است.

عیدی با اشاره به قیمت اعلام شده برای خرید تضمینی گندم، ادامه داد: قیمت خرید تضمینی گندم با چهار درصد افت مفید و دو درصد افت غیرمفید و حداکثر با دو درصد سن زدگی مبلغ ۱۱۵ هزار ریال به ازای هر کیلوگرم تعیین شده است.

وی با بیان اینکه هماهنگی‌های لازم با نیروهای انتظامی صورت گرفته تا از خروج گندم تولیدی به سایر استان‌ها جلوگیری شود، ادامه داد: با توجه به گزارش‌های رسیده مبنی بر حضور دلالان و افراد سودجو در مزارع خرید گندم و کاه و کلش خارج از عرف در جهت انتقال آن به خارج از استان، به کشاورزان و زارعین عزیز توصیه می‌گردد به منظور حمایت از دامداران داخل استان از فروش گندم، کاه و کلش به اینگونه افراد خودداری کنند.

مدیر زراعت جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: افزایش قیمت خرید تضمینی گندم بهترین مشوق برای گندم کاران بوده و ضمن اثرگذاری در افزایش بهره وری، پشتیبانی عملی از تولید است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار