کد خبر: ۹۲۴۲۸
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۶
معاون هماهنگ کننده سپاه امام صادق علیه‌السلام استان بوشهر از تدوین بازسازی واقعه غدیر در شهرستان‌های ۱۰گانه استان بوشهر خبر داد و گفت: این برنامه با همکاری هنرمندان بسیجی در ۱۳ نقطه استان برگزار می‌شود.
برنامه بازسازی واقعه غدیر در استان بوشهر با همکاری هنرمندان بسیجی تدوین شد

به گزارش  آرانیوز از بوشهر، سرهنگ علی غضنفری صبح امروز در جلسه با دست‌اندرکاران بازسازی واقعه غدیر در استان بوشهر اظهار داشت: همه ساله به مناسبت فرا رسیدن عید سعید غدیر خم برنامه‌های متنوعی در همه نقاط به‌ویژه استان بوشهر برگزار می‌شود.

وی معرفی، ترویج و انتقال فرهنگ غدیر به نوجوانان و نسل‌های آینده و الگوسازی عید غدیر با استفاده از آیات و روایات را مورد تأکید قرار داد و بیان کرد: بر اساس برنامه تدوین شده واقعه غدیر در همه شهرستان‌های 10گانه استان بوشهر با همکاری هنرمندان بسیجی برگزار می‌شود.

معاون هماهنگ کننده سپاه استان بوشهر افزود: برخی از رویدادها در تاریخ اسلام دارای ماهیت تاریخی و و ارزشی خاص است که ضرورت دارد برای حفظ و استمرار و زنده نگه داشتن این سنت‌های مقدس تلاش شایسته از سوی ادارات و نهادها در تبلیغ ارزش‌ها و فراهم‌سازی شرایط و امکانات برای برپایی مراسم صورت گیرد.

غضنفری با بیان اینکه خوشبختانه با توجه به پیشینه مردم ولایت‌مدار استان بوشهر، بازسازی واقعه غدیر در همه شهرستان‌های 10 گانه استان و در 2 شهرستان در 2 نقطه اجرا می‌شود افزود: واقعه غدیر در مجموع در  13 نقطه استان بوشهر برگزار می‌شود .

وی انتقال واقعه غدیر خم با زبان هنر را سبب ماندگاری در ذهن مردم دانست و تأکید کرد: این مهم به نهادینه شدن فرهنگ غدیر در جامعه و بین نسل‌های جدید کمک می‌کند.

وی با بیان اینکه بازسازی واقعه غدیر همه ساله با استقبال چشمگیر مردم ولایتمدار مواجه است خاطر نشان کرد: برگزاری این مراسم توانسته نقش موثر را در فرهنگسازی حادثه غدیر ایفا کند.

 

معاون هماهنگ کننده سپاه استان بوشهر باتأکید بر اینکه بازسازی واقعه غدیر خم یک برنامه وحدت آفرین است تصریح کرد: امسال با حضور اقشار مختلف مردم استان از جمله برادران و خواهران اهل سنت و تشیع در شهرستان‌های عسلویه و کنگان نیز بازسازی واقعه غدیر اجرا می‌شود.

غضنفری با اشاره به اینکه همه دستگاه‌های اجرایی برای بازسازی واقعه غدیر همکاری می‌کنند گفت: در کنار این برنامه سفره اطعام، بسته‌های معیشتی، خطبه‌خوانی و کارناوال شادی در دهه ولایت در شهرهای استان اجرا می‌شود.

 

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار