کد خبر: ۹۲۴۲۲
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۰
از سوی رئیس مرکز بهداشت خوزستان عنوان شد؛
اهواز- آخرین وضعیت شیوع کرونا، ابتلاء به این بیماری و واکسیناسیون استان خوزستان توسط رئیس مرکز بهداشت خوزستان تشریح شد.

افزایش ۱۷۵ درصدی ابتلاء به اومیکرون در خوزستان

به گزارش  آرانیوز،سیدمحمد علوی با اشاره به آغاز پیک دیگری از ابتلاء به کرونا در جهان و کشور به علت زیرواریانت سویه جدیدی از اومیکرون با نام BA۴ و BA۵، تصریح کرد: این سویه یک و نیم برابر اومیکرون قدرت انتقال دارد به طوری که یک نفر می‌تواند ۱۸ نفر دیگر را مبتلا کند.

وی با بیان اینکه این سویه جهش یافته به سرعت در اروپا در حال انتشار است، افزود: بر اساس آمارهای موثق در یک روز ۱۴۰ هزار نفر در فرانسه، ۱۱۰ هزار نفر در ایتالیا و در آمریکا ۱۰۷ هزار شناسایی شده‌اند؛ همچنین ۳۰۰ آمریکایی در یک روز جان خود را بر اثر ابتلاء به این نوع از کرونا از دست داده‌اند.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان ادامه داد: در کشور ما ابتلاء به اومیکرون در یک هفته از دو هزار و ۶۰۰ نفر به هشت هزار و ۱۰۰ نفر رسیده که این آمار رشد ۲۰۵ درصدی را نشان می‌دهد.

علوی گفت: آمار ابتلاء به این بیماری در خوزستان در ۲ هفته گذشته ۱۳۷ نفر بود؛ این در حالی است که هفته قبل ۳۳۷ نفر به این بیماری مبتلا شدند و این امر افزایش ۱۷۵ درصدی آمار ابتلاء به اومیکرون را در خوزستان نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه روز شنبه آمار ابتلاء به اومیکرون در خوزستان ۶۸ نفر بود و در روز یکشنبه به ۱۶۱ رسید، اضافه کرد: همچنین آمار بستری‌ها در این مدت زمان از ۱۱ نفر به ۲۴ نفر رسیده که گویای دو برابر شدن تعداد ابتلاء و بستری‌های مبتلایان به اومیکرون است.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان در ادامه دلیل افزایش آمار ابتلاء به اومیکرون را تشریح کرد و گفت: ماهیت اپیدمی اینگونه است که پس از فروکش کردن بیماری به تدریج اُفت ایمنی اتفاق می‌افتد که در نتیجه جمعیت حساس رشد می‌کند و مردم مستعد ابتلاء می‌شوند.

علوی همچنین دومین دلیل افزایش بیماران کرونایی را پوشش نامناسب تزریق واکسن کووید -۱۹ و تکمیل نشدن فرآیند واکسیناسیون دانست و افزود: ۲۵ درصد افراد بالای ۱۲ سال واکسیناسیون خود را کامل نکرده‌اند، ضمن اینکه ۶۶ درصد افراد بالای ۱۸ سال نیز دز سوم واکسن را تزریق نکرده‌اند.

وی در ادامه بی توجهی و عادی انگاری در خصوص کرونا را سومین دلیل افزایش سریع شیوع و ابتلاء به بیماری برشمرد و ادامه داد: در حال حاضر کمتر از ۵ درصد مردم ماسک استفاده می‌کنند.

علوی با اشاره به باورهای غلط درباره کووید -۱۹ گفت: برخی افراد از ابتلاء به بیماری ترسی ندارند و با گمان به اینکه بهبود می‌یابد از تزریق واکسن امتناع می‌کنند، این در حالی است که باید عوارض آن در نظر گرفته شود زیرا اثبات شده که پانکراس درگیر می‌شود و افراد مستعد نیز به دیابت مبتلا می‌شوند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز در ادامه بروز اختلال‌های عروقی و ضعف‌های عضلانی شدید را از دیگر عوارض کرونا عنوان کرد و یادآور شد: برای پیشگیری از افزایش ابتلاء به بیماری کرونا و مرگ‌ومیر ناشی از آن باید شیوه نامه‌های بهداشتی رعایت شوند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار