کد خبر: ۹۲۳۸۰
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۲
از ابتدای تابستان تاکنون انجام شد؛
ساری- سرپرست میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران از اقامت بیش از هفت میلیون و ۹۷۹ هزار نفر گردشگر از اول تیرماه تا تعطیلات منتهی به عید قربان خبر داد.

ثبت حدود ۸ میلیون نفرشب اقامت در مازندران

به‌گزارش آرانيوز، مهدی ایزدی صبح دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه سطح اشغال مراکز اقامتی استان اعم از هتل، متل، خانه مسافر و اقامتگاه‌های بوم‌گردی ۵۳ درصد بوده است، افزود: در ۱۹ روز اول تابستان هفت میلیون و ۹۷۹ هزار و ۷۶ نفر شب اقامت در استان مازندران به ثبت رسید.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران اشاره به اینکه حدود ۴۰ درصد اقامت در طرح خانه مسافر صورت گرفته است، اظهار کرد: ظرفیت اقامتی مازندران برحسب نفر شب اقامت بیش از یک میلیون و ۲۴۶ هزار نفر شب اقامت به طور رسمی و غیر رسمی است.

وی از وجود ظرفیت بیش از ۹۸ هزار نفر شب اقامت رسمی در مازندران خبر داد و اضافه کرد: ۳۵۱ اقامتگاه بوم‌گردی دارای مجوز در مازندران فعالیت دارند که مورد توجه طبیعت دوستان و علاقه‌مندان به حضور در روستاهای مازندران قرار دارد و سطح اشغال اقامتگاه‌های بوم‌گردی نیز بسیار بالا است.

سرپرست میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران با اشاره به تعداد ۱۲۳ تأسیسات ساحلی، ۱۲ کمپینگ در استان، افزود: ۸ مجتمع تفریحی گردشگری در مازندران فعال است که طی تعطیلات چهار روز گذشته با استقبال پرشور و پر تعداد گردشگران و مسافران روبرو بوده است.

وی به اقامت گردشگران در ۴۸ زائرسرای مازندران اشاره کرد و گفت: قامت موقت و تفرج در ۱۰۸ پارک‌های شهری مازندران نیز در تعطیلات عید قربان کم‌نظیر بود.

ایزدی با اشاره به برگزاری جلسات طرح ساماندهی و ارتقا خدمات سفرهای تابستان امسال در استان اشاره و بیان کرد: این جلسات به طور منظم در چهار جلسه با حضور همه دست‌اندرکاران ستاد تسهیلات سفر برگزار تا تمهیدات لازم و برنامه‌ریزی‌های ضروری درباره سفرهای تابستانه هم‌وطنان به مازندران انجام شود.

سرپرست میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران نظارت و پشتیبانی همه دستگاه‌های مسئول در طرح ساماندهی و ارتقا خدمات سفر تابستان را ضروری برشمرد و گفت: برای آمادگی هر چه بهتر در ارائه خدمات مناسب و مطلوب به گردشگران، هماهنگی‌های لازم با دانشگاه علوم پزشکی استان مازندران و شهرستان بابل به تمامی بیمارستان‌های دولتی و خصوصی برای حضور متخصص و کادر درمان انجام شده است.

ایزدی از آماده باش کادر درمانی به‌ویژه آمبولانس‌ها و تقویت پایگاه‌های مستقر در شهرستان‌های استان خبر داد و افزود: نظارت بر اجرای دقیق و کامل دستورالعمل ستاد اجرایی خدمات سفر و پروتکل‌های بهداشتی نیز در حال انجام است.

مازندران دارای ۶۳ هتل، ۵۱ متل، ۹۱ هتل آپارتمان، ۲۹۳ مجموعه بومگردی، ۴ هزار و ۹۳۹ خانه مسافر، ۸ مجتمع تفریحی، ۱۲۳ تأسیسات ساحلی، ۱۲ کمپینگ که در مجموع یک میلیون و ۲۴۶ هزار و ۱۷۷ نفر شب اقامت رسمی و ۴۸ زایر سرا، ۴۷ اقامتگاه دولتی، ۳۰۶ تأسیسات ساحلی، ۹۷ کمپینگ، ۱۲۳ مدارس ۱۲۲ مناطق نمونه، ۷۶ هزار و ۶۴۰ ویلا ی استیجاری و ۱۰۸ پارک داخل شهر در مجموع ۷۸ هزار و ۷۶۰ نفر شب اقامت غیررسمی است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار