کد خبر: ۹۲۳۲۸
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۶
مدیر کل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان:
زاهدان- مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: مراسم قرائت دعای عرفه در بیش‌از ۵۰ نقطه جمعیتی این استان ساعت ۱۷ امروز شنبه برگزار می‌شود.

مراسم دعای عرفه در ۵۰ نقطه جمعیتی سیستان و بلوچستان برگزار می شود

به گزارش آرانیوز، حجت الاسلام منصور باقربیک اظهار داشت: در زاهدان در چهار نقطه محوری کهف الشهدا، کوهستان پارک (شهدای گمنام)، مسجد حضرت علی ابن ابیطالب (ع) و مسجد فاطمه المعصومه (س) این مراسم برگزار می‌شود البته در کنار این چهار مراسم در محل‌هایی به مثل مدرسه معارف، مساجد و هیأت‌های دیگر نیز این دعا قرائت خواهد شد.

وی ضمن دعوت برای شرکت در این مراسم معنوی و تبریک عید سعید قربان، بیان کرد: عید قربان، یکی از اعیاد بزرگ مسلمانان است و پس از اقامه نماز عید، قربانی کردن، یکی از اعمال مستحب مؤکد است و کسی که از نظر مالی مشکلی نداشته باشد که به شخصه و کسی که با شرایط اقتصادی امروز دچار تنگناهایی هست می‌تواند به صورت جمعی اقدام به خرید دام و قربانی آن کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان، گفت: براساس روایاتی که داریم، یک سوم قربانی مال خود خانواده، یک سوم هم باید در بین همسایگان و بخش سوم در بین فقرا تقسیم شود.

وی اظهار داشت: انجام صله رحم، دعا کردن، رسیدگی به فقرا از دیگر اعمالی است که برای این ایام مورد تاکید قرار گرفته است.

حجت الاسلام باقربیک افزود: دعای عرفه که منتسب به امام حسین (ع) است و همه ساله روز قبل از عید قربان توسط حجاج بیت الله الحرام در صحرای عرفات خوانده می‌شود و خواندن آن در هر جای دیگری با فضائل زیادی همراه است.

وی با اشاره به اهمیت روز عرفه گفت: روز عرفه در معارف دینی ما به نام عیدالله اکبر یا عید اعظم نامگذاری شده و یکی از روزهای بسیار با عظمت در طول سال است، اهمیت روز عرفه از این جهت است که پیامبر گرامی اسلام (ص) و ائمه اطهار (ع) در روایات فرموده‌اند، اگر کسی نتوانست از برکات و فضائل ماه مبارک رمضان بهره‌مند شود، صبر کند تا به روز عرفه برسد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار