کد خبر: ۹۲۳۰۷
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۴
بیش از ۱۰۰ سازمان مردم نهاد و فعالان محیط زیست استان بوشهر خواستار تسریع، دستگیری و مجازات عاملان تیراندازی در مصدوم شدن محیط‌بانان بوشهری شدند.
عاملان تیراندازی به محیط‌بانان بوشهری دستگیر و مجازات شوند

به گزارش آرانیوز از بوشهر، بامداد روز جمعه 17 تیرماه، محیط‌بانان منطقه حفاظت شده مند در شهرستان دیر در تعقیب شکارچیان غیرمجاز آهو، مورد اصابت گلوله قرار گرفته و 2 نفر از محیط‌بانان استان بوشهر به شدت مجروح شدند.

در این حادثه شکارچیان سنگ دل 2 محیط‌بان زارعی و اسماعیلی را با سلاح گرم به شدت مجروح کردند و متواری شدند.

در پی این حادثه به دستور دادستان مرکز استان بوشهر تلاش برای شناسایی و دستگیری عاملان تیراندازی در مصدوم شدن محیط‌بانان آغاز شده است.

شدت جراحات وارده سبب آسیب جدی به محیط‌بان زارعی و عمل جراحی آن شد که اکنون مصدومان در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان شهرستان کنگان در جنوب استان بوشهر بستری هستند.

در این راستا بیش از 100 سازمان مردم‌نهاد و فعالان محیط زیستی استان بوشهر از رئیس دادگستری استان بوشهر خواستار تسریع در دستگیری و مجازات عاملان تیراندازی و مجروحیت محیط‌بانان بوشهری شدند.

در نامه سازمان‌های مردم‌نهاد، فعالان، حامیان و دوستداران محیط زیست استان بوشهر به رئیس کل دادگستری استان بوشهر با تشریح واقعه تیراندازی به محیط‌بانان آمده است؛ محیط‌بانان که با قلب مهربانانه از حیات وحش این مرز و بوم حفاظت می‌کنند هدف گلوله‌های آتشین شکارچیان سنگ دل قرار گرفته و قطعاً برخورد قانونی با این افراد هنجارشکن و متخلفان گستاخ در کاهش و عدم تکرار این حوادث موثر است.

 

آنان در این نامه خطاب به علی جمادی رئیس کل دادگستری استان بوشهر آورده‌اند: با عنایت به تکرار حوادث اخیر در منطقه و تیراندازی افراد شرور به محیط‌بانان تقاضا می‌شود در دستگیری سریع متخلفین و مجازات آنها اقدام عاجل انجام شود.

 

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار