کد خبر: ۹۲۱۸۸
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۹
مدیرکل بنادر و دریانوردی بوشهر:
گناوه- مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با بیان اینکه مقدمات آغاز عملیات لایروبی کانال دسترسی بندر ریگ فراهم شد گفت: طرح جامع در بندر ریگ عملیاتی می‌شود.

طرح جامع در بندر ریگ عملیاتی می‌شود

به گزارش آرانیوز، محمد شکیبی نسب صبح چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران در تشریح این خبر با بیان اینکه بندر ریگ به از بنادر کوچک و با اهمیت استان بوشهر مورد توجه ویژه سازمان بنادر و دریانوردی است اظهار داشت: در همین راستا طرح جامع توسعه این بندر به تصویب رسیده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر بیان کرد: در قالب طرح جامع برنامه‌های متنوعی برای توسعه بندر ریگ پیش بینی شده که این برنامه‌ها در سه بازه زمانی پنج ساله اجرا خواهد شد.

افزایش عمق کانال دسترسی

شکیبی نسب ادامه داد: یکی از این برنامه‌ها افزایش عمق کانال دسترسی بندر ریگ با هدف فراهم سازی شرایط برای تردد موتور لنج‌های ۱۶۰ تنی چوبی و فایبر گلاس (۲۰۰ تن در شرایط مد) است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر افزود: در اجرای عملیات لایروبی کانال دسترسی بندر ریگ پیش‌بینی‌شده عمق این کانال تا عمق سه متر افزایش یابد.

وی با اشاره به سفر معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی کشور به استان گفت: در آئینی با حضور مجید علی نازی معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی شناور لایروب ذوالفقار با هدف انجام عملیات لایروبی کانال دسترسی بندر ریگ، به این بندر اعزام شد.

ایجاد اشتغال پایدار

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با بیان اینکه اینکه طرح جامع سایر بنادر استان بوشهر نیز در دستور کار قرار گرفته است افزود: برخی از این طرح‌های جامع مصوب شده است.

شکیبی نسب ادامه فراهم سازی شرایط برای تجارت منطقه‌ای برای بندر نشینان و همچنین ایجاد اشتغال پایدار را از مهمترین هدف این پروژه‌ها برشمرد و یادآور شد: برنامه‌هایی توسعه‌ای و راهبردی در سطح بنادر کوچک و بزرگ استان بوشهر در قالب طرح جامع عملیاتی خواهد شد که تحقق این مهم نویدبخش رونق دوچندان اقتصادی برای استان بوشهر خواهد بود.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار