کد خبر: ۹۲۱۸۷
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۷
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی:
تبریز- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: سیاستگذاران فرهنگی باید توجه ویژه‌ای به سرمایه‌های اجتماعی داشته باشند.

سیاستگذاران فرهنگی توجه ویژه‌ای به سرمایه‌های اجتماعی داشته باشند

به گزارش آرانیوز، سیدقاسم ناظمی شامگاه سه شنبه در آئین بزرگداشت دکتر احمد صبوراردوبادی گفت: تجلیل از یک قرن تلاش در حوزه فکر و فرهنگ و اندیشه، اتفاق مبارکی است که می‌تواند زمینه آشنایی نسل جوان جامعه با بزرگان و فرهیختگان را فراهم نماید.

وی افزود: سیاستگذاران فرهنگی باید توجه ویژه‌ای به سرمایه‌های اجتماعی داشته باشند و با الگوسازی و معرفی چهره‌های برجسته فرهنگی، دینی و علمی فرصت آشنایی با این بزرگان را برای نسل جوان فراهم نمایند.

ناظمی گفت: پیشینه تبریز و آذربایجان در تولید فکر و اندیشه و ادبیات بر کسی پوشیده نیست و این امر رسالت متولیان فرهنگی را سنگین‌تر می‌کند تا اهتمام بیشتری برای معرفی فرهیختگان این خطه فضیلت‌خیز داشته باشند.

وی تاکید کرد: در عصر حاضر با توجه به ظهور ابزارهای جدید ارتباطی، اندکی میان نسل جوان با کتاب فاصله ایجاد شده و وظیفه ماست تا این امکان را فراهم کنیم که جوان امروز با این حوزه از نزدیک آشنا شده و با کسانی که راه بلد هستند و عمر خود را برای تولید فکر و اندیشه صرف کرده‌اند هم نفس و هم کلام شده و از این ذخایر عظیم بهره‌مند گردند.

وی برگزاری چندین آئین بزرگداشت و تجلیل از مقام علمی، ادبی و فرهنگی بزرگان استان را از رویکردهای این اداره کل در سال جاری عنوان و اظهار امیدواری کرد تا آثار این بزرگان وارد چرخه فرهنگ شده و همه از برکات آن بهره مند گردند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد آذربایجان‌شرقی گفت: امیدواریم برگزاری برنامه‌های تجلیل و تکریم بزرگان فضل و فرهنگ، منجر به تکرار چنین شخصیت‌های برجسته‌ای در تاریخ این دیار شود.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار