کد خبر: ۹۲۱۶۰
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۹
امام جمعه اصفهان با اشاره به اهمیت و ارزش فعالیت در راستای تعظیم شعائر الهی گفت: آنچه که تاکنون باعث حفظ و نگه‌داری تشیع شده، هیئات مذهبی و عزاداری‌ها بوده است

به گزارش آرانیوز از اصفهان به نقل از دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد، امام جمعه اصفهان در دیدار با مسؤولان شورای هیئات مذهبی و کانون مداحان با اشاره به اعیاد ماه ذی‌الحجه روایاتی در فضیلت این ماه و اعیاد آن بیان کرد و اظهار داشت: امام صادق(ع) می‌فرمایند اگر خدا امیرالمؤمنین(ع) را برای فاطمه(س) خلق نمی‌کرد، همتایی و کسی که لیاقت زوجیت فاطمه(س) را داشته باشد از آدم و همه بچه‌های آدم در روی زمین نبود. 

وی با اشاره به رعایت تقوا و خودسازی در بین مسؤولان هیئات مذهبی و مداحان اهل بیت(ع)، با اشاره به حدیثی از امام محمد باقر(ع) ادامه داد: نفس، جان و همه توفیقات ما از سوی خدا است و هیچ‌کس به‌وسیله عملش به بهشت نمی‌رود بلکه همه از فضل خداوند است.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت و ارزش فعالیت در راستای تعظیم شعائر الهی اشاره کرد و گفت: آنچه که تاکنون باعث حفظ و نگه‌داری تشیع شده، هیئات مذهبی و عزاداری‌ها بوده است. 

امام جمعه اصفهان با بیان اینکه هیأت‌داری و مداحی، کاری ارزشمند است، عنوان کرد: هر چه به ظهور نزدیک می‌شویم مردم و هیئات مذهبی قوی‌تر می‌شوند، هیأت‌داری و مداحی شغل و حرفه نیست بلکه عشق است و نیاز است این عشق در عمق جان و همچنین ظاهر آن شخصی که مسؤولیت هیأت را دارد، نهادینه شده باشد.

وی توجه به نماز اول وقت، نماز جماعت، تعظیم شعائر الهی در هیأت، جذب جوانان در مسیر الهی و... را از ویژگی‌های یک هیأت موفق معرفی و تأکید کرد: به محض شنیدن صدای اذان باید مراسم هیأت تعطیل و همه برای نماز آماده شوند زیرا این موضوع یکی از مسائل مهم و اساسی است که نیاز است در استان اصفهان به یک الگو تبدیل شود.

 

هیئات مذهبی از جنس مردم‌اند

در ادامه این جلسه حجت‌الاسلام مهدی فوقی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان، ضمن تبریک ایام دهه امامت و ولایت به نقش هیئات مذهبی و مردمی‌سازی تبلیغ دین اشاره کرد و گفت: هیئات مذهبی از جنس مردم هستند و در ارتقای سطح فرهنگ دینی و حضور مؤثر در فعالیت‌های اجتماعی نقش به‌سزایی داشته و دارند. 

وی با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) افزود: بر اساس بیان حضرت، ولایت ائمه(ع) در سرشت شیعیان عجین شده است و با خوشی آنان خوشحال و با ناراحتی آنان ناراحتند.

فوقی در پایان ایجاد نشاط و امید در عیدالله الاکبر عید سعید غدیر خم را از وظایف هیأت‌های مذهبی برشمرد و خواستار پرداختن به برگزاری کاروان‌های شادی در روز عید شد. 

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار