کد خبر: ۹۲۰۳۶
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۴
مدیرکل راه و شهرسازی قم گفت: در استان قم حدود ۱۳۲ هزار متقاضی در سامانه نهضت ملی مسکن نام نویسی کرده اند که تاکنون ۶۱ هزار و ۶۵۲ متقاضی حائز شرایط شده اند.
۶۱ هزار نفر در استان قم حائز شرایط طرح نهضت ملی مسکن شدند

به گزارش آرانیوز از  قمبه نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان قم، محمد صادقی ‌در گفت و گو با خبرنگاران در خصوص آغاز عملیات اجرایی در اراضی 560 هکتاری اظهار داشت: آماده ‌سازی و زیر‌سازی این اراضی به زودی آغاز می‌شود و بعد از اتمام آن عملیات ساخت بر روی این اراضی کلید خواهد خورد.

وی افزود: در استان قم حدود 132 هزار متقاضی در سامانه نهضت ملی مسکن نام نویسی کرده اند که تاکنون 61 هزار و 652 متقاضی حائز شرایط شده اند.

 

مدیرکل راه و شهرسازی قم بیان کرد: از میان افراد حائز شرایط، برای 25 هزار و 739 متقاضی افتتاح حساب انجام شده است که 18 هزار و 279 تن از آنان آورده اولیه را واریز کرده اند.

صادقی عنوان کرد: هم اکنون بیش از 20 نفر از کارکنان این اداره کل در حال انجام و پالایش مدارک و فرم ج متقاضیان هستند، این فرآیند به مرور برای تمامی متقاضیان انجام می شود از این رو مراجعه حضوری متقاضیان باعث طولانی تر شدن فرآیند پالایش خواهد شد.

وی ادامه داد: آورده اولیه تمامی متقاضیان 40 میلیون تومان است که طی دو مرحله 20 میلیون تومانی از متقاضیان اخذ خواهد شد که در صورت عدم واریز در موعد مقرر حذف می شوند.

مدیرکل راه و شهرسازی قم به ارائه تسهیلات ویژه برای خودمالکین اشاره کرد و گفت: مالکین زمین یا واحدهای فرسوده می توانند برای دریافت تسهیلات 400 میلیون تومانی ساخت یا بازسازی واحد در سامانه نام نویسی کنند.

وی در خصوص فازهای ثبت نامی در استان قم توضیح داد: در فاز یک، چهار هزار و 919 تن در سال 98؛ در فاز پنجم، 22 هزار و 944 4 متقاضی در خرداد 1400 و در فاز ششم یعنی طرح نهضت ملی مسکن 92 هزار و 729 متقاضی نام نویسی کرده اند.

صادقی گفت: 11 هزار و 112 متقاضی در فازهای نهادی مانند اتاق تعاون، کارگری، مهندسین، جهاد کشاورزی و غیره ثبت نام کرده اند که فرآیند پالایش آنان بعد از انعقاد تفاهم نامه انجام می شود.

مدیرکل راه و شهرسازی قم خاطرنشان کرد: برای تمامی متقاضیان که حائز شرایط چهار گانه اعلامی هستند، زمین تأمین خواهد شد و به تبع آن واحد مسکونی احداث می شود.

 

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار