کد خبر: ۹۲۰۱۷
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۳
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان گفت: از سال ۱۳۸۴ تا سال ۱۴۰۰ حدود ۵۰ درصد از واحدهای مسکونی که دارای بافت فرسوده بودند، نوسازی شدند.

به گزارش آرانیوز از گرگان، سیدمحمد حسینی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: استان گلستان جزو ۱۰ استان اول کشور به عنوان استان حادثه‌خیز بوده و تعداد ۳۱۹ روستای گلستان به لحاظ فیزیکی در معرض خطر هستند.

وی گفت: مخاطرات چون سیل، زلزله، گسل، رانش و غیره که غالبا همه اینها در استان وجود دارد روستاها را در معرض خطر قرار داده است.

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان خاطرنشان کرد: در سال ۱۳۸۴ نوسازی و بازسازی واحدهای مسکونی روستایی که در بافت فرسوده قرار داشتند در دستور کار دولت وقت قرار گرفت، در این این سال تنها ۷ درصد از واحدهای مسکونی روستایی مقاوم و ایمن بودند.

حسینی ادامه داد: از سال ۱۳۸۴ تا سال ۱۴۰۰ حدود ۵۰ درصد از واحدهای مسکن روستایی از مجموع ۲۲۸ هزار واحد مسکونی در یک‌هزار روستای گلستان که در بافت فرسوده قرار داشتند، نوسازی شدند.

* حدود ۵۷ درصد واحدهای مسکونی روستایی گلستان مقاوم هستند

وی عنوان کرد: در حال حاضر حدود ۵۷ درصد واحدهای مسکونی روستایی مقاوم و حدود ۴۳ درصد چیزی کمتر از ۱۰۰ هزار از این واحدهای مسکونی غیرایمن و غیرمقاوم هستند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان بیان کرد: بعد از ابلاغ قانون جهش تولید مسکن ملی در دولت سیزدهم قرار شد در استان گلستان سالانه تعداد ۲۸ هزار واحد مسکن روستایی و شهری احداث شود که از این تعداد ۷ هزار واحد مسکونی روستایی و مابقی شهری خواهد بود.

حسینی ابراز کرد: بنیاد مسکن صفر تا صد احداث واحدهای مسکونی روستایی را عهده‌دار بوده و در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت نیز تامین زمین و معرفی واجد شرایط با اداره کل راه و شهرسازی و احداث واحد مسکونی با بنیاد مسکن است.

وی افزود: تامین زمین برای  پنج شهر از ۲۶ شهر استان انجام شده و کار احداث انجام و این واحدها از پیشرفت فیزیکی خوبی برخوردار هستند‌، شهرهای گرگان و گنبدکاووس با توجه به اینکه جمعیتی بالای ۲۵ هزار نفر دارند با تفاهم‌نامه انجام شده با اداره کل راه و شهرسازی قرار است بنیاد به عنوان مجری کار احداث واحدهای مسکونی را انجام دهد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان اضافه کرد: برای تسریع و تسهیل در ثبت‌نام روستائیان عزیز برای طرح نهضت ملی سامانه‌ای طراحی شد تا روستائیان عزیز بدون صرف وقت و هزینه بتوانند در «طرح نهضت ملی مسکن» ثبت‌نام کنند.

حسینی تصریح کرد: خوشبختانه از این سامانه استقبال خوبی شد و تعداد ۱۷ هزار گلستانی ثبت‌نام خود را در این سامانه ثبت کردند.

وی خاطرنشان کرد: از تعداد ۱۷ هزار نفر ثبت‌نام شده تعداد ۱۰ هزار و ۵۰۰ نفر واجد شرایط بوده و تاکنون برای ۹ هزار و ۷۰۰ متقاضی نقشه برداری انجام شده است.

وی بیان کرد: در دولت جدید هم‌افزایی و تعامل خوبی بین بنیاد مسکن و اداره کل دفتر امور روستایی استاندار انجام شده و با همکاری بخشداران و دهیاران، تامین زمین در ۶۰۰ روستا انجام شده است.

* قبل از فصل سرما مسیر ورودی جاده روستای «قورچای» آسفالت خواهد شد

حسینی گفت: در اتفاق سال ۹۹  تعداد ۱۵ روستا دچار خسارت شدند که دو روستای «قورچای» و «نیلو» بیشترین آسیب را دیدند، در یک کار گروهی و جمعی بنیاد مسکن، گروه‌های جهادی، کمیته امداد، بهزیستی و دیگر دستگاه‌های اجرایی در کمتر از ۶ ماه تعداد ۸۰ واحد مسکونی برای حادثه‌دیدگان احداث شد.

وی ادامه داد: از تعداد ۲۵۰ واحد مسکونی آسیب‌دیده و ثبت شده در سامانه تعداد ۲۳۸ متقاضی که مراجعه کردند، واحدهای مسکونی آنها احداث و به بهره‌برداری رسیده است.

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان درباره مسیر ورودی جاده روستای «قورچای» بیان کرد: آسفالت این مسیر منوط به عملیات آب و فاضلاب شهرستان بود که شبکه آبرسانی این نهاد خدماتی به اتمام رسیده و قبل از فصل سرما این مسیر آسفالت خواهد شد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار