کد خبر: ۹۲۰۱۳
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۳
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین گفت: متاسفانه مصرف برق در کشور ما دو برابر نرخ جهانی است و ضرورت دارد با فرهنگ سازی، ناترازی تولید و مصرف را برطرف و فاصله را نسبت به نرخ جهانی کمتر کنیم.

به گزارش آرانیوز از قزوین، مسعود خواجه وند مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق قزوین در نشست خبری با اصحاب رسانه که ظهر امروز در سالن جلسات شرکت برق برگزار شد، اظهار کرد: شرکت توزیع برق با بیش از 642 هزار مشترک در سطح استان به خدمت رسانی می پردازد.

وی افزود: طول شبکه های متوسط و ضعیف انتقال برق در استان 12 هزار و 300 کیلومتر و11 هزار 500 پست توزیع با ظرفیت 2100 مگاوات است که تمام 841 روستای استان از نعمت برق برخوردار هستند.

خواجه وند خاطر نشان کرد: یکی از چالش های موجود ناترازی بین تولید و مصرف است و از این رو بر اساس آمارهای موجود امسال با کمبود 14 هزار مگاوات برق مواجه خواهیم بود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق یاد آور شد: متاسفانه مصرف برق در کشور دو برابر نرخ جهانی است و ضرورت دارد تا ناترازی تولید و مصرف را برطرف و فاصله را نسبت به نرخ جهانی کمتر کنیم.

وی تصریح کرد: در حوزه مصرف خانگی برق کشور ما 5 برابر نرم جهانی مصرف دارد که در این راستا نیازمند فرهنگ سازی هستیم.

خواجه وند ادامه داد: سرقت تجهیزات حوزه برق از جمله چالش هایی است که موجب نا رضایتی مردم شده است و در این راستا تعاملاتی خوبی بین دستگاه قضایی و انتظامی با شرکت برق صورت گرفته است.

خواجه وند اعلام کرد: متاسفانه با یک اپیدمی در حوزه سرقت روبه رو هستیم و البته بسیاری از سارقان شناسایی شده اند.

وی اضافه کرد: سال 99 میزان سرقت های انجام شده نزدیک به 3 و نیم میلیارد تومان بوده که متاسفانه در سال گذشته به 15 میلیارد تومان رسیده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین در پایان گفت: استخراج رمز ارز های غیر قانونی یکی از چالش های بزرگ ما است که در این راستا بیش از 4 هزار ماینر کشف شده است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار