کد خبر: ۹۱۸۰۰
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۴
لیر ترکیه در میانه امروز با قیمت هزار و ۶۵۹ تومان معامله می‌شود و نسبت به روز گذشته با ۰٫۳ درصد تغییر همراه بود.

قیمت لیر امروز ۹ تیر ۱۴۰۱

به گزارش آرانیوز،بر اساس اعلام شبکه اطلاع‌رسانی ارز، طلا و سکه، لیر ترکیه در میانه امروز با قیمت هزار و ۶۵۹ تومان معامله می‌شود.

در طی معاملات امروز، بیشترین قیمت ثبت شده برای لیر ترکیه ۱۶۵۹ تومان و کمترین قیمت ۱۶۵۹ تومان است.

ترکیه به ناتو می‌پیوندد؟

 رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه، دیشب با همتای آمریکایی خود جو بایدن، دیدار کرد. این سومین دیدار رو در روی روسای جمهور ترکیه و آمریکا از زمان روی کار آمدن بایدن بود.

توییتر رسمی جو بایدن رئیس جمهور رسمی آمریکا، به دیدارهای او با نخست وزیر ژاپن و رئیس جمهور کره جنوبی اشاره کرده اما در مورد دیدار بایدن – اردوغان، پیامی منتشر نکرده است. اما در بخش برفینگ های وبگاه رسمی کاخ سفید، اطلاعیه کوتاهی در مورد محتوای این دیدار منتشر شده است.

در اطلاعیه کاخ سفید آمده است:«رئیس جمهور جوزف آر بایدن امروز در حاشیه نشست سران ناتو با رئیس جمهور رجب طیب اردوغان دیدار کرد. رئیس جمهور بایدن از انعقاد توافقنامه سه جانبه ترکیه با فنلاند و سوئد که راه را برای دعوت از آنها برای پیوستن به ناتو هموار کرد، استقبال کرد. آنان در مورد حمایت مداوم خود از اوکراین در دفاع از این کشور در برابر تجاوز روسیه و همچنین اهمیت رفع موانع روسیه برای صادرات غلات اوکراین گفتگو کردند. آنها همچنین در مورد اهمیت حفظ ثبات در دریای اژه و سوریه صحبت کردند. پرزیدنت بایدن بر تمایل خود برای حفظ روابط سازنده دوجانبه تاکید کرد و رهبران بر اهمیت ادامه رایزنی های نزدیک بین دولت های ما توافق کردند.»

کاخ ریاست جمهوری ترکیه نیز در وبگاه خود، دیدار اردوغان – بایدن را به این شکل منعکس کرده است:«رئیس جمهور اردوغان در ابتدا، از دیدار مجدد پس از مدت ها وقفه، ابراز خرسندی کرد.

وی با تاکید بر اینکه نشست سران ناتو از نظر دستور کار، اجلاسی بسیار قوی است، گفت: معتقدم که با فعالیت های خود که فردا در اجلاس سران ادامه خواهد داشت، فرصت آن را خواهیم داشت که با دست پر به کشورهای خود بازگردیم.

برچسب ها: قیمت لیر ، لیر ، لیر ترکیه
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار