کد خبر: ۹۱۷۹۸
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۵
نایب رئیس کمیسیون قضائی مجلس
نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی گفت: آیا منظور ازحقوق بشر جاسوس آوری در جهان است؟ در حقوق بشر منظور بشر صهیونیستی و آمریکایی است؟ انسانهای دیگر بشر نیستند؟ ایرانی ها بشر نیستند؟ یمنی ها بشر نیستند؟ افغانی ها بشر نیستند؟ این مطالب فرمالیته است برای شکل دادن به اهداف امپریالیستی.

نوروزی: منظور از حقوق بشر جاسوس آوری در جهان است؟به گزارش آرانیوز  آقای نوروزی در مصاحبه با رادیو گفتگو برخی معیارهای چندگانه غرب در موضوع حقوق بشر
را برشمرد و ابعادی از بهره برداری امپریالیسم از ابزارهای بین المللی برای پیشبرد اهداف غرب را تبیین کرد.

مشروح گفتگو در زیر آورده می شود:

مجری: درباره استفاده ابزاری آمریکا از حقوق بشر صحبت می کنیم. آمریکا برای پیگیری اهداف توسعه طلبانه خودش حقوق بشر را یک ابزاری قرارداده برای مقابله با کشورهایی که در راستای منافع خودش نیستند و آن کشورها را به عنوان ناقض حقوق بشر معرفی می کند تحلیل جنابعالی از رفتارهای دوگانه یا چندگانه ایالات متحده آمریکا در برابر موضوع تروریسم و حقوق بشر و جنگ هایی که به بهانه تروریسم در عرصه جهان راه انداخته چیست؟

مستکبرین  برای پوشاندن جرم و جنایاتی که انجام می دهند، قانون های نوشته و نانوشته ای را دنبال می کنند
نوروزی: از قدیم از قبل اسلام وقتی به تاریخ ادیان الهی هم نگاه می کنیم مستکبرین و گردنکشان بزرگ همیشه برای رسیدن به اهدافشان و پوشاندن جرم و جنایاتی که انجام می دهند یک قانون های نوشته و نانوشته ای را دنبال می کنند. مثلاً فرعون وقتی ظلم و ستم می کرد خودش را نعوذ با لله، خدا فرض کرده بود و یک عده ای هم پذیرفته بودند. آمریکا متاسفانه خب بعد از جان گرفتن و پا گرفتن در جنگ جهانی دوم به عنوان قدرت و امپریالیسم غربی یک سری فرمول هایی در جهان فرمالیزه کرد. یعنی اینها آمدند حقوق بشر را، ساختار سازمان ملل و شورای امنیت و خیلی نهادهای دیگر را تنظیم کردند و اکثر اینها برای اهداف ددمنشانه و ستمگرانه خودشان است. یعنی به این معنا که وقتی انسان نگاه می کند و توجه می کند می بیند این قتل های خاموش یا مثلاً اعدام های با قرص، اعدام با برق و شوک و شکنجه گاه های گوانتانامو و این نوع وحشی گری ها و آنچه ما دیدیم از امپریالیسم چه در رژیم صهیونیستی و در زندانهای صهیونیست ها یا در زندان های رژیم خونخوار شاهنشاهی ایران که آن زمان پهلوی با سوزاندن با سیگار و آویز کردن و ناخن کشیدن و خیلی از این مسائل ، این سبک شکنجه ها غربی بود و آمریکایی بود و در عربستان خوب عربستان یک کشوری است که در واقع وابسته به آمریکا و غرب است. ترامپ می آید آنجا شمشیر بازی می کند. اوباما می آید آنجا و الان هم این رفت و آمدها هست. درآنجا انسان را گردن می زنند. در ملاء عام با شمشیر گردن می زنند و اینها یک قانون هایی را وضع کردند. مثلاً فرض کنید این قانون برای چیست. در واقع بر علیه کسانی که اگر می خواهند از شهرشان دفاع کنند مثل مردم فلسطین یا مثل مردم یمن، مثل مردم ایران و کردهای کردستان و غیره این را ترتیب می دهند اطراف مملکت ما و ظلم و ستم می کنند. بعد اگر ما دفاع کنیم به آتش می کشند که آی این ها یک خلاف حقوق بشر انجام دادند. مثلاً یک نفر رو نشان می داند در زندان های ایران یک زندانی که دو نفر داشتند می بردنش و پیراهنش پاره شد که آی اینها با انسانها این طور رفتار می کنند.

اگر از مردم فلسطین یک دفاع کوچکی انجام بشه ،آیا اینها ظالم و ستمگر هستند و یا مردم یمن که ایستادگی کردند در مقابل این ائتلافی که اینها تشکیل داده اند. خب شماها ببینید اگر اینها نهاد حقوق بشری درست کردند که واقعاً مدافع انسان و بشریت است خب چطوره که فرض بفرمایید در عربستان در ملاء عام گردن می زنند و چطور در فلسطین اشغالی این همه دختر و پسر فلسطینی در زندانهایشان هستند و بدترین شکنجه ها رو اعمال می کنند. آمدند غصب کردند و آمدند زورگویی کردند حالا اگر یک فلسطینی حرف بزند در ملاء عام می کشند.

چقدر کشتند و از بین بردند انسانها را این چه نوع حقوق بشری است که حرف نمی زنند وقتی در ایران تروریست های خودشان که دیدید شهید سلیمانی را شهید کردند علناً هم گفتند ما کشتیم و ما طراحی کردیم. یک ژنرالی که مقابل داعش ایستاده باید به او مدال جهانی بدهند. طراحی کردند و ایشان را شهید کردند و بعدش می گویند ضد آمریکا بود.
بعد شهید دکتر فخری زاده ما را شهید کردند. اصلاً ترورهایی انجام دادند. چقدر نیروهای مجلس نیروهای دولت و نیروهای نظام رفتند. جاسوس های آمریکایی نفوذ کردند آیا واقعاً اینها ستمگر و ظالم نیستند؟ جنایتکار نیستند؟ این چه حقوق بشری است این چه حقوق انسانی است. اگر کسی در مقابل ظلم وستم آنها حرف می زند. شما می بینید که الان دولت اوکراین یک آقای یهودی پیرو مذهب است. کشورش را به آتش کشیده و نابود کرده است. آن ها با آن حقوق بشر حکومت می کنند .
انسانی که جنایت را دارد رواج می دهد. بنابراین اگر حقوق بشر منظور جاسوس آوری در جهان است اگر حقوق بشر منظور بشر صهیونیستی و آمریکایی است و انسانهای دیگر بشر نیستند ایرانی ها بشر نیستند یمنی ها بشر نیستند افغانی های مظلوم و بیچاره بشر نیستند، پول آنها را دزیدند و علناً می گویند کشتی های ما را بدزدند یعنی چهار تا کلام به عنوان حقوق بشری می گویند و کار خودشان را می کنند. این چیزهای فرمالیته ای که برای شکل دادن برای اهداف امپریالیستی دارند.
یمنی ها اصلاً غذا ندارند که بخورند – الان افغانستان زلزله شده خب حقوق بشر باید کاری انجام دهد. مردم مظلوم لبنانی یا مردم نجیب ایران. اگر بناست متوحشین انسان کش ها یا آن داعشی هایی که خلبان اردن را سوزاندند و حقوق بشر حرفی نزد.

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار