کد خبر: ۹۱۷۲۰
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۰
سرپرست نمایندگی دائم ایران در سازمان‌های بین‌المللی در وین گفت: جمهوری اسلامی ایران با کشف و توقیف بیش از ۱۱۰۰ تن انواع مختلف مواد مخدر بار دیگر رکوردی منحصر به فرد در زمینه کشف مواد مخدر به نام خود ثبت کرد.

کشف و توقیف  بیش از ۱۱۰۰ تن انواع مختلف مواد مخدر از سوی ایران

به گزارش آرانیوز «محمدرضا غائبی» سرپرست نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین ضمن حضور در نشست ویژه دفتر مقابله با جرم و مواد مخدر سازمان ملل به مناسبت روز بین‌المللی مقابله با قاچاق و سوءاستفاده از مواد مخدر و همچنین انتشار گزارش جهانی مواد مخدر در سال ۲۰۲۲، با ارائه سخنرانی، مواضع و انتظارات جمهوری اسلامی از جامعه بین‌المللی در زمینه مبارزه با مواد مخدر را برای نمایندگان کشورهای عضو تشریح کرد.

سرپرست نمایندگی دائم کشورمان با اشاره به اینکه گزارش جهانی مواد مخدر سازمان ملل متحد ابزاری حیاتی برای شناسایی روندهای جدید مصرف و قاچاق مواد مخدر است، افزود: بر اساس این گزارش، هیچ پیشرفتی در منطقه ما (منطقه پیرامونی افغانستان) برای کنترل کشت و تولید مواد مخدر حاصل نشده و افغانستان ۸۶ درصد از تولید غیرقانونی تریاک در سال ۲۰۲۱ را به خود اختصاص داده است.

این دیپلمات کشورمان در ادامه با تشریح آمار و روند کشفیات مواد مخدر و اقدامات ایجابی انجام شده در کشور، افزود: جمهوری اسلامی ایران با کشف و توقیف بیش از ۱۱۰۰ تن انواع مختلف مواد مخدر بار دیگر رکوردی منحصر به فرد در زمینه کشف مواد مخدر غیرقانونی را به نام خود ثبت کرد.

وی همچنین عنوان کرد که جمهوری اسلامی اقدامات گسترده‌ای را در راستای پیشبرد راهبرد جامعه محور جهت کاهش تقاضای مواد مخدر در بین اقشار مختلف جامعه، به ویژه جوانان و زنان انجام داده است.

غائبی با انتقاد از عدم دریافت حمایت و همبستگی کافی بین‌المللی با ایران علیرغم انتفاع دنیا از اقدامات جمهوری اسلامی در قبال قاچاق بین‌المللی مواد مخدر، تاکید کرد: تداوم نقش فعال ایران و سایر کشورهای خط مقدم در مقابله با قاچاق غیرقانونی بین‌المللی مواد مخدر مستلزم رفع موانعی مانند مهمی همچون رفع تحریم‌های یکجانبه و فراسرزمینی، تقسیم بار مسؤولیت مبارزه با مواد مخدر ، مشارکت معنادار جامعه بین‌المللی و ارائه کافی پشتیبانی مالی و فناوری در زمینه این مسؤولیت مشترک است.

انتهای پیام/

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار