کد خبر: ۹۱۶۵۹
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۸
مدیر مخابرات منطقه کردستان خبر داد؛
سنندج- مدیر مخابرات منطقه کردستان با اشاره به پروژه های تقویت زیرساخت های مخابراتی گفت: مبلغ ۳۰ میلیارد ریال در شهرستان سنندج با هدف تأمین پهنای باند و دیتا، سرمایه گذاری شده است.

توسعه زیرساخت های انتقال سنندج با سرمایه گذاری ۳۰ میلیارد ریالی
به گزارش آرانيوز به نقل از روابط عمومی مخابرات منطقه کردستان، آزاد حکمت با تشریح روند اجرای پروژه مذکور در راستای تقویت و ارتقا پهنای باند و دیتا در شهرستان سنندج اظهار کرد: برای نصب تجهیزات لازم از جمله CWDM و PDH مبلغ ۳۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه تأمین و نصب تجهیزات فنی در این خصوص، موجب تقویت و افزایش پهنای باند و دیتا برای اپراتورهای تلفن همراه و اینترنت پرسرعت مخابرات می‌شود، افزود: در این پروژه ۱۷ تجهیز CWDM و ۷ تجهیز PDH نصب و راه اندازی شده اند.

وی خاطرنشان کرد: تجهیزات مذکور در ۲۴ نقطه شهری و روستایی با هدف ارائه خدمات مطلوب مخابراتی به صورت یکسان به مشتریان ساکن در نواحی مختلف شهری و روستایی نصب و راه اندازی شده است.

مدیر مخابرات منطقه کردستان اظهار داشت: با این اقدام شاهد ارتقا سطح کیفی خدمات دیتایی به مشتریان ساکن در شهرستان سنندج به طور قابل ملاحظه‌ای هستیم.

حکمت یادآور شد: راه اندازی سیستم‌های CWDM و PDH ، در بخش انتقال، ارتقا زیرساخت‌های مخابراتی و توسعه سرویس‌های اینترنت پرسرعت مخابرات و موبایل را به دنبال دارد.

وی اضافه کرد: با اجرای این پروژه زیرساخت‌های دیتایی با کیفیت مطلوب‌تر برای دیگر اپراتورهای تلفن همراه توسط مخابرات منطقه کردستان فراهم شده است.

وی در ادامه اعلام کرد: در حال حاضر ۱۸۹ هزار و ۴۰۱ مشترک تلفن ثابت، ۴۰ هزار و ۹۶۲ مشترک ADSL، حدود ۴۵۰ مشترک VDSL، 3 هزار و ۲۲۶ مشترک FTTH و یک میلیون و ۴۹۵ هزار و ۶۴۰ مشترک تلفن همراه در استان از خدمات و سرویس‌های مخابراتی بهره مند هستند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار