کد خبر: ۹۱۶۲۲
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۹
بازرس کل استان بوشهر خبر داد؛
بوشهر- بازرس کل استان بوشهر از فعال‌شدن بازرسان افتخاری در استان خبر داد و گفت: طی یک سال گذشته سه هزار میلیارد تومان مناقصه و مزایده در استان بوشهر باطل شده است.

۳۰۰۰ میلیارد تومان مناقصه در استان بوشهر باطل شد

به گزارش آرانیوز ، اسحاق شهبازی صبح سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از رسانه‌ها انتظار داریم که ارتباط خود را با این سازمان بیشتر کنند و زمینه را برای افزایش نظارت همگانی فراهم کنند چراکه بزرگترین ناظر ما همین مردم هستند.

وی از فعال‌شدن بازرسان افتخاری در استان بوشهر خبر داد و اضافه کرد: افراد متخصص در کنار تیم‌های بازرسی در پرونده‌ها همکاری می‌کنند و یا اینکه گزارشاتی را که دریافت می‌کنند، در اختیار این دستگاه قرار می‌دهند.

بازرس کل استان بوشهر سامانه ملی گزارشگران فساد و سامانه رسیدگی به شکایات را دو ابزار مهم برای شناسایی و رسیدگی به تخلفات دانست و بیان کرد: بیشترین شکایات از شهرداری‌ها، ثبت اسناد، بانک‌ها و اصناف است که مردم بیشترین مراجعه را به آنها دارند.

وی با بیان اینکه وصول بیشترین شکایات به معنای تائید آنها نیست خاطرنشان کرد: طی یک سال گذشته هزار و ۷۹۳ مورد شکایت یا گزارش شامل ۸۴۴ شکایت و ۹۴۹ مورد گزارش دریافت شده است که مورد بررسی و اقدام قرار گرفته است.

بهبود وضع انبارهای اموال تملیکی

شهبازی حمایت از سرمایه‌گذاری و تولید را از رویکردهای مهم سه قوه دانست و بیان کرد: یکی از مشکلات اساسی در کشور ما تعدد و تکثر قوانین و مقررات است که در این راستا تکالیف دستگاه‌ها در حمایت از تولید احصا و به هر دستگاه اعلام شده است و شاهد اقدامات خوبی هم هستیم.

وی با اشاره به بازدید مستمر از واحدهای تولیدی استان بوشهر توسط بازرسی استان بوشهر خاطرنشان کرد: ۶۰ بازدید از واحدهای تولیدی داشته‌ایم و ۵۵ نشست با ۲۵۰ مصوبه تشکیل شده که ۲۰۰ مصوبه آن اجرا و حل شده است.

بازرس کل استان بوشهر با اشاره به اینکه ۱۱ گزارش هشداری به دستگاه‌های مختلف داده‌ایم افزود: پیشگیری را در اولویت داریم و در مورد مواردی که ممکن است در آینده منجر به مشکل شود اخطارهای لازم را می‌دهد و در نهایت اقدام و برخورد می‌کنیم.

وی با بیان اینکه این اقدامات منتج به ۲۵ میلیارد ریال بخشودگی جرایم واحدهای تولیدی شده است گفت: همچنین شاهد وصول ۲۷۰ میلیارد ریال از مطالبات بانک‌ها هستیم.

شهبازی یکی از دغدغه‌های اصلی در استان بوشهر را انبارهای تملیکی عنوان کرد و افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته بخش زیادی از کالاهای موجود تخلیه شده است و کارهای خوبی را در این زمینه شاهد هستیم.

امحای خودروها

وی تاکید کرد: برای اینکه اداره‌کل اموال تملیکی استان بوشهر در انجام وظایف و مأموریت‌های خود موفق باشد باید نسبت به تأمین اعتبار، تأمین نیروی انسانی توانمند و تمرکززدایی در تصمیم‌گیری‌ها اقدام شود.

بازرس کل استان بوشهر ادامه داد: حدود هزار خودرو در انبار اموال تملیکی وجود دارد که دارای فرآیند پیچیده‌ای است و تلاش داریم که هرچه زودتر تعیین تکلیف شوند.

وی با اشاره به برنامه امحای خودروهای بالای دو هزار و ۵۰۰ سی‌سی نیز اظهار داشت: دنبال امحای فنی این خودروها هستیم. با ساماندهی وضعیت خودروها ۴۰ درصد انبارهای اموال تملیکی استان خالی می‌شود.

ابطال ۴۱ مناقصه

شهبازی بیان کرد: سال گذشته هزار و ۳۴۵ مناقصه و مزایده در استان برگزار شد که در ۳۰۰ مورد حضور داشتیم و در این راستا ۴۱ مناقصه به خاطر عدم رعایت قانون و یا احتمال تبانی باطل شد که ارزش این مناقصات سه هزار و میلیارد تومان بود.

وی از تشکیل ۱۲۰ پرونده تخلف اداری در استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: ۷۱ پرونده تخلف اداری ثبت و ۳۰۰ پیشنهاد اصلاحی به دستگاه‌های اجرایی ارائه شد و ۱۹۳ نفر به تخلفات اداری معرفی شدند که شامل مدیرکل و پائین‌تر بود.

بازرس کل استان بوشهر از برخورد جدی با زمین‌خواری، کوه‌خواری و دریاخواری خبر داد و گفت: آرای قلع و قمع مربوط به تغییر کاربری‌ها صادر شده ولی برخی دستگاه‌ها اجرا نمی‌کنند که هشدار را به دستگاه‌ها داده‌ایم و در صورتی که مدیران عمل نکنند مصداق ترک فعل خواهد بود. حجت بر همه ما تمام است و باید برخورد شود.

شهبازی به عنوان مدیر برتر ملی در بین سایر مدیران کل بازرسی استان‌ها انتخاب شده است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار