کد خبر: ۹۱۵۶۰
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۵
رئیس اداره ارزیابی عملکرد رسیدگی به شکایات اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: تا کنون 13 مورد ثبت شکایت در حوزه ثبت نام در مدارس اعلام شده است.

رضا رمضانی رئیس اداره ارزیابی عملکرد رسیدگی به شکایات اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در گفت و گو با آرانیوز در مشهد، اظهار کرد: شیوه نامه ثبت نام سال تحصیلی جدید به تمام مدارس ابلاغ شده است.

وی با اشاره به این که این شیوه نامه برای نخستین بار حاوی نکات مثبت است،گفت: طبق این شیوه نامه تمامی مدارس در حوزه ثبت نام با هم تجمیع شده اند.

رئیس اداره ارزیابی عملکرد رسیدگی به شکایات اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی بیان کرد: کلیه موارد و مقررات مالی در یکی از بندهای این شیوه نامه صراحتا دریافت هرگونه وجه در زمان ثبت نام به جز بیمه و حواله داشن آموزی را ممنوع کرده است.

رمضانی با بیان اینکه مبلغ بیمه برای مدارس دولتی به صورت علی الحساب 10 هزار تومان تعیین شده است افزود: طبق شیوه نامه مدارس هیئت امنایی نیز از دسته مدارس دولتی به شمار می آیند و دریافت هرگونه وجهی به غیر از بیمه و کتاب درسی غیر مجاز است.

وی یادآور شد:خدمات آموزشی و فوق برنامه که در این مدارس به تصویب هیئت امنا می رسد، باید با شروع سال تحصیلی اخذ شود از اولیت اخذ شود.

رئیس اداره ارزیابی عملکرد رسیدگی به شکایات اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی تصریح کرد: بنابراین دریافت وجه در مدارس هیئت امنایی در زمان ثبت نام به اسم برنامه های فوق العاده قانونی نیست و با اغاز سال تحصیلی باید این اقدام انجام شود.

رمضانی ادامه داد:طبق این شوه نامه کل کارکنان آموزش و پروش استان چنانچه به اسناد قانونی توجه نکنند؛ به عنوان متخلف شناخته می شوند.

وی در خصوص برخورد با متخلفان اذعان کرد: سطوح تخلف با سطوح مجازات برابری می کند.

رئیس اداره ارزیابی عملکرد رسیدگی به شکایات اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی همچنین با اشاره به کمک مالی آموزش و پرورش برای تامین هزینه های مدارس بیان کرد: مدارس استان طی یک تا پنج مرحله کمک هزینه از اداره کل آموزش و پرورش دریافت کرده اند و تا کنون در استان بالغ بر 70 میلیارد تومان کمک هزینه پرداخت شده است.

رمضانیخاطر نشان کرد: والدین در صورت نیاز می توانند شکایت خود را در سامانه https://shekayat.medu.ir/ ثبت کنند.

وی افزود: تا کنون 13 مورد شکایت در خصوص ثبت نام در مدارس به ما اعلام شده که 9 مورد آن سوء برداشت از قوانین و 4 مورد شکایت وارد بود که تذکر کتبی ارائه شد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار