کد خبر: ۹۱۵۵۸
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۹
مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: خط دوم کشتار تا پایان سال در یکی از کشتارگاه‌های طیور راه‌اندازی می‌شود که با توسعه این امر شرایط زیرساختی و فیزیکی برای ارتقای بهبود کیفیت مرغ فراهم خواهد شد.

محمد اسدی امروز در گفت‌وگو با آرانیوز در شهرکرد گفت: با توجه به اینکه ممکن است دام بیماری باکتریایی یا ویروسی داشته باشد لذا ذبح دام در کشتارگاه موجب می‌شود این بیماری‌ها از بین برود و چرخه بیماری قطع شود تا خطری مردم را تهدید نکند.

مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه پیش، حین و پس از کشتار دام معاینات لازم انجام می‌شود، افزود: با اجرای این عملیات اگر دامی شرایط ذبح را نداشته باشد قرنطینه یا از چرخه کشتار حذف می‌شود، یعنی اگر پس از انجام معاینات مشخص شود دام دارای بیماری شاربن یا دیگر بیماری‌ها است اجازه کشتار داده نخواهد شد.

دام بیمار از چرخه کشتار حذف می‌شود

وی ادامه داد: همه اجزای دام بعد از ذبح بررسی و سپس ۲۴ ساعت در یخچال نگه‌داری شود و اگر در این مدت تغییر رنگی در یکی از اجزای دام مشاهده شود از چرخه حذف خواهد شد.

اسدی با اشاره به اینکه بازرسان دامپزشکی به صورت شبانه‌روزی در کشتارگاه طیور حضور دارند، اظهار داشت: مرغی که روانه بازار می‌شود تحت نظارت دامپزشکی بوده که این نهاد در تلاش است کیفیت مرغ ورودی به بازار را ارتقا دهد.

مدیرکل دامپزشکی استان با بیان اینکه در حال حاضر کشتارگاه طیور در استان تنها در خط یک فعالیت دارد، گفت: در صدد هستیم تا با همکاری جهاد استان تعداد کشتارگاه‌های طیور را بیفزاییم لذا شرط اخذ مجوز احداث خط‌های تولید مدرن و جدید در دستور کار است.

وی با بیان اینکه حدود یک سال است که به دنبال راه‌اندازی خط دوم تولید و ارتقای گرید B به A هستیم، افزود: خط دوم کشتار تا پایان سال در یکی از کشتارگاه‌های طیور راه‌اندازی می‌شود که با توسعه این امر شرایط زیرساختی و فیزیکی برای ارتقای بهبود کیفیت مرغ فراهم خواهد شد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار