کد خبر: ۹۱۵۵۶
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۵
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان بوشهر گفت: در سال گذشته ۳۴۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی به مددجویان این نهاد پرداخت شد و امسال ۶۵۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی برای فراهم شدن اشتغال افراد تحت پوشش مصوب شده است.

به گزارش آرانیوز از بوشهر، محمدرضا میری ظهر امروز در نشست با اصحاب رسانه اظهار داشت: در سال گذشته صف جهیزیه ، فرانشیز خدمات بستری مددجویان کمیته امداد و وام کارگشایی شکسته شود و در سال ۱۴۰۰ نسبت به مشابه سال ۹۹، شاهد رشد ۷۳۱ درصدی در لوازم ضروری بودیم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان بوشهر گفت: در سال گذشته هزار و ۶۲۷ دستگاه کولر گازی، بیش از هزار و ۵۰۰ دستگاه یخچال توزیع شد و ۱۲۶ درصد در همین دو قلم کالا نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۹ رشد داشتیم.

وی عنوان کرد: با توجه به شرایط جوی و اقلیمی استان بوشهر پویش نظر آب را راه اندازی نمودیم و با کمک خیرین، موسسه‌های خیریه و مردم در نقاطی که دارای فقر و مشکلات آبی بودند، مخازنی تهیه کردیم و در اختیار ولی نعمتان قرار دادیم.

میری افزود: چهار هزار و ۵۰۰ مخزن هزار لیتری تحویل نیازمندان تحت پوشش این نهاد شد که نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۹، شاهد رشد ۲۲۶درصدی بودیم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان بوشهر با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در زمینه جهزیه گفت: در تامین جهیزیه در سال گذشته نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۹، شاهد رشد ۱۳۳ درصدی بودیم و در ارائه تسهیلات مشاغل و هزینه ساخت مسکن به ترتیب شاهد رشد ۱۲۸ درصدی و ۱۵۹ درصدی نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۹ بودیم.

وی با اشاره به اینکه ما تولید کننده فقر نیستیم گفت: در کمیته امداد توانمندسازی خانواده‌ها در دستور کار ماست که دغدغه اصلی مسئولین نظام است و توانمندسازی خانواده‌ها به این معنا نیست که پول بپاشیم و به همه وام بدهیم بلکه باید بر اساس آمایش سرزمینی شغل مناسبی برای هر منطقه‌ای تعریف شود.

میری ادامه داد: هزار و ۵۰۰ خانواده در سال گذشته به واسطه توانمندسازی از تحت پوشش این نهاد خارج شدند در سال ۱۴۰۱ برنامه داریم ۱۲۵۰۰ فرصت شغلی در استان بوشهر ایجاد شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان بوشهر تصریح کرد: در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی ۲۲۰ واحد مسکونی با کمک شورای راهبردی برای ۴ شهرستان جنوبی آماده کردیم و تحویل ولی نعمت جامعه شد که اعتبار این پروژه بالغ بر ۲۶ میلیارد تومان بوده است.

وی خاطر نشان کرد: در بخش مشارکت‌های مردمی، اکرام و محسنین، سرانه اکران امداد در سال گذشته به ۷۹۰ هزار تومان ارتقا پیدا کرده که نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۹، شاهد رشد ۱۴۷ درصدی بودیم رشد داشته‌ایم و سرانه محسنین نیز به ۳۲۰ هزار تومان در ماه رسیده است که ۱۵۷ درصد نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۹ رشد صورت گرفت.

میری از پرداخت ۳۴۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی به مددجویان این نهاد در سال ۱۴۰۰ خبر داد و بیان کرد: امسال ۶۵۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی برای فراهم شدن اشتغال افراد تحت پوشش مصوب شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان بوشهر گفت: امداد استان بوشهر در سال گذشته در بخش زکات رتبه دوم کشوری را کسب کرد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار