کد خبر: ۹۱۴۶۴
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۵
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: خبرنگاران ما جایی که سند دارند و می‌توانند حرف قاطع بزنند، حتماً مطالبه‌گری کنند و اطمینان داشته باشند که ارشاد هم از آنها دفاع می‌کند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد قزوین: از مطالبه‌گری رسانه‌ها به شرط داشتن مستندات حمایت می‌کنیم

به گزارش آرانيوز از قزوین، محمدحسین فائزی در نشست خبری با خبرنگاران و اهالی رسانه استان قزوین که در سالن اجتماعات مولانای مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد برگزار شد، اظهار داشت: در حوزه شکایت‌هایی که از رسانه‌ها مطرح می‌شود، به شرطی که رسانه‌ها مطالب را متقن و مستند بنویسند، از آنها حمایت می‌کنیم. متاسفانه گاهی خبرنگاران ما این اتقاق و استناد را رعایت نمی‌کنند.

وی اضافه کرد: بنابراین خبرنگاران ما جایی که سند دارند و می‌توانند حرف قاطع بزنند، حتماً مطالبه‌گری کنند و اطمینان داشته باشند که ارشاد هم از آنها دفاع می‌کند. اما وقتی خبرنگاران مستند عمل نکنند، دست من مدیرکل هم برای دفاع از خبرنگار خالی است.

فائزی همچنین به مطالبه جمعی از اهالی رسانه استان در هفته اخیر اشاره کرد و گفت: در واقع برخی اصحاب رسانه می‌گفتند کسانی که واقعاً کار خبری می‌کنند، از کسانی که کار خبری حرفه‌ای و اصیل نمی‌کنند و فقط دنبال جذب آگهی هستند، تمیز داده شوند. این مطالبه هم مطالبه درستی است و بنده هم به عنوان مدیرکل باید به آن پاسخ دهم.

وی ادامه داد: به همین خاطر روند پالایش خبرنگاران را شروع کردیم و در حال استخراج ابزارهای قانونی برای انجام این کار هستیم. هدف ما از این کار اصالت دادن به جریان حرفه‌ای خبررسانی است. در ضمن رویکرد ما در این حوزه سیاسی نیست و به این نتیجه رسیدیم که برای بالابردن سطح عمومی رسانه‌‌های استان باید همه جریان‌های فعال را تقویت کنیم.

 

فائزی درباره علت تاخیر در برگزاری انتخابات خانه مطبوعات هم تصریح کرد: برگزاری این انتخاب متوقف به اصلاح اساس‌نامه بوده که به من قول دادند این اساسنامه را تا آخر هفته به دست ما برسانند. اگر برسد، در نخستین فرصت یعنی در همین ماه‌های تیر و مرداد انتخابات آن را برگزار می‌کنیم. چرا که خود ما به یک خانه مطبوعات فعال نیاز داریم که به کمکمان بیاید.

 

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار