کد خبر: ۹۱۴۵۷
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۹
رئیس هیئت تکواندو استان مشکلات مالی را اصلی‌ترین دغدغه هیئت‌های ورزشی دانست و گفت: اداره ورزش و جوانان استان در زمان شیوع کرونا به دلیل تعطیلی امکان ورزشی کمک آن چنانی به هیئت انجام نداد و تاکنون بودجه سال ۱۴۰۰ را هم دریافت نکرده‌ایم.
رئیس هیئت تکواندو استان اصفهان: هنوز بودجه سال گذشته را دریافت نکرده‌ایم

شهرام اله‌آبادی در گفت‌وگو با آرانيوز  ازاصفهان، در توضیح عملکرد هیئت تکواندو استان در سه ماهه نخست سال جاری اظهار داشت: در ابتدای سال جاری مسابقات انتخابی ناشنوایان را برای حضور در المپیک برگزار کردیم که اصفهان در این مسابقات دو نماینده داشت و هر دو برای تیم ملی انتخاب شدند و در مسابقات المپیک جهانی شرکت کرده و مدال گرفتند.

وی با بیان اینکه پومسه‌کاران اصفهانی حدود 70 درصد تیم ملی ایران را تشکیل داده‌اند، افزود: پس از آن رقابت‌های جهانی پومسه برگزار شد و 9 نفر از 13 عضو تیم ملی اصفهانی بودند و در رقابت‌های جهانی شرکت کردند. تکواندوکاران بانوی اصفهانی در مسابقات پارالمپیک مقام به دست آوردند و مربیان اصفهانی نیز در رقابت‌های المپیک ناشنوایان، پارالمپیک و  تیم ملی پومسه حضور داشتند.

رئیس هیئت تکواندو اصفهان خاطرنشان کرد: تکواندوکاران اصفهانی در رقابت‌های آسیایی پومسه در کره جنوبی 5 مدال آسیایی را به دست آوردند و افتخار خوبی را رقم زدند.

وی در توضیح چالش‌های هیئت تکواندو در دو سال گذشته بیان کرد: تنها 3 ماه بعد از حضورم در هیئت تکواندو همه‌گیری کرونا آغاز شد و متاسفانه بخش زیادی از انرژی و زمان ما در این مدت سوخت شد. هیئت‌های ورزشی بخش اصلی بودجه‌ خود را از ادارات ورزش و جوانان دریافت می‌کنند و مبالغ واریزی از سوی فدراسیون‌های ورزشی تنها کمک حال هیئت‌ها به شمار می‌آید. ما در طول این سال‌ها کمکی از فدراسیون دریافت نکرده‌ایم و تنها درصدی از درآمدهایی که از سمت ما به فدراسیون رسیده، به حساب هیئت بر می‌گردد، به طور مثال پولی که از برگزاری آزمون توسط هیئت به دست می‌آید، به حساب فدراسیون واریز می‌شود و فدراسیون درصدی از این درآمد را به هیئت بر می‌گرداند.

اله‌آبادی افزود: تنها 30 درصد از مجموع درآمدهایی که از سوی هیئت به حساب فدراسیون واریز شده، به هیئت برگردانده شده است که این رویه درست نیست و طبق صحبت‌هایی که با رئیس فدراسیون داشته‌ایم، باید این رویه برعکس شود و 70 درصد درآمدها به هیئت‌های استانی برسد. از طرف دیگر اداره ورزش و جوانان استان در زمان شیوع کرونا به دلیل تعطیلی امکان ورزشی کمک آن چنانی به هیئت انجام نداده و تاکنون بودجه سال 1400 را هم از اداره کل دریافت نکرده‌ایم.

وی با بیان اینکه هیئت تکواندو استان از جانب اسپانسرها هیچ‌‌ گونه حمایت مالی نمی‌شود، گفت: زمانی رئیس فدراسیون به اصفهان آمد با اسپانسرهای مالی مختلف مذاکره کردیم اما به جز عکس‌های یادگاری که دوستان با ساعی گرفتند، هیچ چیز دیگری عاید هیئت تکواندو نشد. ما در هیئت تکواندو با دست خالی در حال فعالیت هستیم و حقیقتاً نمی‌دانم که بعضی اوقات بودجه امور عادی هیئت چگونه تامین می‌شود.

 

رئیس هیئت تکواندو استان بیان اینکه مشکلات مالی اصلی‌ترین دغدغه هیئت است، خاطرنشان کرد: تکواندو یک ورزش المپیکی و فوق حرفه‌ای است و با ارقام 200 یا 300 میلیون تومان حتی در برگزاری امور عادی هیئت هم به مشکل بر می‌خوریم. وقتی تکواندوکاران اصفهانی 70 درصد تیم ملی را تشکیل می‌دهند، یعنی اصفهان 70 درصد تکواندو کشور را تشکیل می‌دهد و برای گسترش و اداره این رشته در سطح استان نیاز به بودجه داریم. بسیاری از قهرمانان ما در این حوزه با مشکلات شدید مالی مواجه هستند و باید حمایت شوند اما با کدام پول؟ تاکنون هیچ‌ کس بیشتر از 200 یا 300 میلیون تومان به هیئت تکواندو پولی پرداخت نکرده است، در حالی براساس برآوردها امسال به حداقل 9 میلیارد تومان بودجه نیاز داریم تا بتوانیم از  قهرمانان استان حمایت کنیم و بین بودجه دریافتی هیئت و رقم برآورده شده فاصله زیادی وجود دارد.

وی در ادامه گفت: بسیاری اعتقاد دارند که هیئت‌های ورزشی خودشان باید به فکر جذب اسپانسر و منابع مالی باشند، اگر قرار باشد که خودم دنبال اسپانسر باشم، چه کسی به امور هیئت برسد؟ تکواندو اصفهان یک جامعه 75 هزار نفری است و در 28 شهرستان استان هیئت‌های تکواندو فعال هستند و  امور داخلی هیئت و رسیدگی به هیئت‌های شهرستانی تمام وقت روسای هیئت را پر می‌کند. از طرفی اسپانسرها توجهی به حرف ما ندارد و این رویه انگیزه را از بین می‌برد.

 

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار