کد خبر: ۹۱۴۴۱
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۵
رئیس دادگستری شهرستان نهاوند از رسیدگی به پرونده یکی از شعبه‌های ایران خودرو در نهاوند با ۲۴۰ شاکی خبر داد و گفت: مدیر این نمایندگی به ۱۰۰ ماه حبس و ۴۷ میلیارد تومان جریمه محکوم شد.

به گزارش آرانیوز از نهاوند، علی کاظمی ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت هفته قوه قضاییه اظهار کرد: دستگاه قضا به دنبال کاهش پرونده‌های ورودی با استفاده از ظرفیت‌های مردمی است که این امر باعث تحول در این نهاد می‌شود.

وی از تشکیل ستاد تالیف قلوب به ابتکار استان از مهرماه سال ۹۹ خبر داد و آن را یکی از عوامل تاثیرگذار در کاهش پرونده‌ها و ایجاد صلح و سازش عنوان کرد و افزود: از ابتدای تشکیل این ستاد با دو کمیته معتذرین و مصلحین ۸۴۳ فقره پرونده تشکیل شده است.

رئیس دادگستری شهرستان نهاوند با بیان اینکه اساس کار این ستاد بر عذرخواهی متهم از شاکی است اضافه کرد: از مجموع ۸۴۳ پرونده تشکیل شده در این ستاد ۵۵۰ مورد منجر به سازش شده و در سایر موارد نیز تخفیف مجازات اعمال شده است.

وی به نتایج مثبت ستاد تالیف قلوب در زمینه مالی اشاره کرد و افزود: ارزش ریالی مبالغ مصالحه شده نزدیک به ۱۲ میلیارد تومان و جزای نقدی که باید به صندوق دولت واریز شود حدود 3 میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان بوده که این مبالغ در شرایط کنونی اقتصادی کمک قابل توجهی به مراجعه‌کنندگان دعاوی است.

کاظمی افزود: همچنین بر اساس صلح و سازش ناشی از پرونده‌ها ۷ هزار و ۳۸۵ ماه حبس که در انتظار متهمان بوده بخشیده شده است.

وی با بیان اینکه به دنبال راه‌اندازی کمیته مصلحین تخصصی در دادگستری هستیم اضافه کرد: به منظور ارتباط بیشتر با مردم در ماه مبارک رمضان در مساجد حاضر شده و به سوالات آنان پاسخ دادیم و در حال حاضر نیز قصد داریم ماهی یکبار در مسجد محلات مختلف حضور یابیم و مشکلات آنان را بررسی کنیم.

رئیس دادگستری نهاوند از کسب رتبه اول استان همدان در زمینه اتقان آرا خبر داد و گفت: خوشبختانه میزان نقض آراء دادگاه‌های شهرستان به مراتب کمتر از گذشته شده که این مساله نشان از مستدل بودن آراء صادره نسبت به گذشته دارد.

وی از رسیدگی به پرونده یکی از شعبه‌های ایران خودرو در نهاوند به عنوان بزرگترین پرونده مورد بررسی توسط دادگستری خبر داد و گفت: پرونده ایران خودرو یکی از پرونده‌های کثیرالشاکی با ۲۴۰ نفر بود که به منظور احقاق حق شاکیان در نهایت دقت و سرعت ظرف مدت ۶ ماه رسیدگی و اعلام حکم شد.

کاظمی به حکم صادره اشاره کرد و گفت: مدیر این نمایندگی به ۱۰۰ ماه حبس و ۴۷ میلیارد تومان جریمه محکوم شد که این حکم قابل اجراست.

وی در پایان سخنانش افزود: شورای حل اختلاف نهاوند که دارای پنج شعبه رسیدگی و سه شعبه صلح و سازش است طی یک سال گذشته عملکرد خوبی داشته و به لحاظ کیفی و کمی موفق به کسب رتبه اول استان شده است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار