کد خبر: ۹۱۴۱۵
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۶
در سایه تشدید تنش ائتلاف سعودی علیه یمن، صنعاء با افزایش سطح هشدارهای خود از تعیین بانک اهداف جدید برای انجام حملات تکان‌دهنده علیه دشمن خبر داد.

افزایش سطح هشدار صنعاء علیه ائتلاف سعودی با تعیین بانک اهداف جدید

به گزارش آرانیور ، با گذشت نیمی از زمان «تمدید» توافقنامه آتش بس بدون پیشرفت در یمن، صنعاء بار دیگر بر عدم پایبندی ائتلاف متجاوز آمریکایی - سعودی - اماراتی به مفاد این توافقنامه و اصرار آن بر تشدید تنش تاکید کرد و  هشدارها و پیام‌های جدید سیاسی و نظامی جدیدی داد و در خصوص پیامدهای تداوم فریب و طفره رفتن دشمن و  آمادگی برای انجام عملیات و حملات تکان‌‌دهنده در چارچوب یک بانک اهداف فرامرزی گسترده و جدید، هشدار داد.

به نوشته وبگاه «انصارالله»، «محمد النعیمی» عضو شورای عالی سیاسی یمن تصریح کرد: «ائتلاف متجاوز قصد ندارد مسیری را برای برقراری صلح در یمن و منطقه ایجاد کند و عدم پایبندی دشمن به تعهدات آتش بس بشردوستانه به خودی خود مقدمه‌ای برای انفجار اوضاع است».

این در حالی است که ائتلاف متجاوز یمن، همچنان در مسیر سفرهای هوایی از و به فرودگاه بین‌المللی صنعاء مانع‌تراشی می‌کند و به توقیف کشتی‌های سوخت و جلوگیری از رسیدن آن به بندر الحدیده، ادامه می‌دهد. همچنین از تعامل و انعطاف در قبال طرح‌های ابتکاری بازگشایی راه‌ها خودداری می‌کند، در حالی که تخلفات نظامی آن در میدان، علیرغم تعهد سازمان ملل به تلاش برای اجرای بندهای آتش‌بس در طول دوره تمدید، به طور مداوم در حال افزایش است.

در سایه عدم پایبندی ائتلاف سعودی به آتش‌بس، النعیمی تاکید کرد که ائتلاف متجاوز در حال آماده شدن برای مرحله جدیدی از جنگ و محاصره است که در دوره گذشته نیز، رهبر انقلاب یمن، چندین بار بر آن تاکید کرده است.

وی توضیح داد: «تلاش‌های ایالات متحده در پشت آتش‌بس، از همان ابتدا بر ایجاد وضعیت " نه جنگ و نه صلح" در یمن متمرکز بود. سفر قریب‌الوقوع رئیس‌جمهور آمریکا به عربستان سعودی، حاوی یک پیام جنگ و در راستای تقویت ائتلاف‌ها علیه آزادگان در سراسر منطقه است».

چندین رسانه آمریکایی اخیراً بر نیات آمریکا برای تشدید تنش در یمن تأکید و تایید کردند که سفر بایدن به عربستان سعودی بر مردم یمن تأثیر منفی خواهد گذاشت. زیرا این امر به معنای حمایت بیشتر از ریاض برای هدف قرار دادن و گرسنگی دادن یمنی‌ها است.

در مقابل النعیمی تاکید کرد: «ملت یمن خود را برای جنگ آماده می‌کند همان‌طور که برای صلح آماده است».

در همین راستا، «علی العماد» عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن به المسیره گفت که تمهیدات ائتلاف متجاوز، بر افزودن جنگ داخلی به رویارویی جاری متمرکز است.

وی با اشاره به تلاش دشمن برای تنظیم صفوف نیروها و ابزارهای خود در داخل، گفت که ائتلاف سعودی با حمایت از نیروهای وابسته به خود، آن‌ها را سمت تشدید تنش سوق دهد، و در عین حال تحت پوشش صلح و آرامش تلاش می‌کند که از عواقب این امر برای خود، جلوگیری کند.

فرستاده سازمان ملل، دوم آوریل گذشته (۱۳ فروردین) از آغاز آتش‌بسی دو ماهه در یمن و توقف حملات نظامی زمینی، دریایی و هوایی و تسهیل ورود ۱۸ کشتی حامل سوخت به بنادر الحدیده و دادن مجوز به پروازهای هفتگی از /به فرودگاه صنعاء خبر داده بود. 

این در حالی است که  فرودگاه صنعاء تازه هفته گذشته پس از شش سال محاصره توسط ائتلاف سعودی شاهد اولین پرواز بود. این پرواز بر اساس توافق آتش‌بس موقت انجام شد و می‌بایست یک ماه و نیم پیش اجرایی می‌شد.

در همین حال، «مهدی المشاط» رئیس شورای عالی سیاسی یمن شامگاه یکشنبه با تأکید بر اینکه ائتلاف سعودی هزاران بار آتش‌بس در یمن را نقض کرده است، گفت که این ائتلاف بیش از دو هزار حمله موشکی و توپخانه‌ای در دوران آتش‌بس انجام داده است.

وی با بیان این‌که مردم یمن بین دوران آتش‌بس و عدم آتش‌بس هیچ تفاوتی احساس نمی‌کنند، تأکید کرد که یمن مخالف تمدید آتش‌بس نیست، ولی نمی‌تواند آتش‌بسی را بپذیرد که در آن مشکلات مردم ادامه داشته باشد.

انتهای پیام/

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار