کد خبر: ۹۱۳۹۶
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۱
مدیرکل خدمات بازرگانی دولتی استان اردبیل گفت: مطالبات گندم‌کاران اردبیل به‌زودی از سه محل هدفمندی یارانه، بودجه و شرکت خدمات بازرگانی پرداخت می‌شود که این رقم در حدود ۸۶۶ میلیارد تومان است.

علی نوبخت، مدیرکل خدمات بازرگانی دولتی استان اردبیل صبح امروز در گفت‌وگو با آرانیوز اردبیل اظهار کرد: مطالبات گندم‌کاران اردبیل به‌زودی از سه محل هدفمندی یارانه، بودجه و شرکت خدمات بازرگانی پرداخت می‌شود که این رقم در حدود ۸۶۶ میلیارد تومان است.

وی افزود: خرید گندم  کشاورزان از اواسط خردادماه در ۴۴مرکز خرید شروع شده و بیش از ۷۵هزار تن خریداری نموده‌ایم.

مدیر کل خدمات بازرگانی دولتی استان اردبیل بیان کرد: قیمت خرید تضمینی نسبت به سال زراعی گذشته افزایش داشت که گندم با چهار درصد افت مفید و یک درصد افت غیرمفید به قیمت ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان به ازای هر کیلو خریداری شده و برای هرکیلو مبلغ یک هزار تومان نیز به عنوان تشویق پرداخت می‌شود.

وی تصریح کرد: نگهداری گندم در انبار بدون ثبت در سامانه، قاچاق محسوب شده و محصول به نفع دولت مصادره و انباردار به تعزیرات حکومتی معرفی خواهد شد.

نوبخت ادامه داد: کشاورزانی که می‌خواهند محصولات گندم سال زراعی و کلزای خود را تحویل مراکز خرید بدهند، حتماً با مراجعه به همکاران جهاد کشاورزی اطلاعات خود را در سامانه پهنه‌بندی وزارت جهاد کشاورزی ثبت و یا به‌روزرسانی کنند تا در روند خرید هیچ‌گونه مشکلی پیش نیاید.

وی گفت: در سال زراعی جاری ۵۲ هزار هکتار گندم آبی و ۲۲۲ هزار هکتار گندم دیم در استان زیر کشت رفته و پیش‌بینی می‌شود امسال ۱۳۰ هزار تن گندم از گندم‌کاران استان به صورت تضمینی خریداری شود.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار