کد خبر: ۹۱۳۹۳
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۸
دادستان کرمان گفت: بخش عمده‌ای از قاچاق مواد مخدر کشور از استان کرمان عبور می‌کند اما تجهیزات و امکانات مبارزه با مواد مخدر در این استان، متناسب با حجم اقدامات مورد نظر نیست.
دادستان کرمان: امکانات مبارزه با مواد مخدر در استان متناسب با حجم اقدامات مورد نظر نیست

به گزارش آرانیوز از کرمان ، دادخدا سالاری در حاشیه بازدید از پیش تعیین نشده از ایست و بازرسی مرصاد، با اشاره به موقعیت جغرافیایی استان کرمان و همجواری این استان با استان‌های شرقی، اظهار داشت: بخش عمده‌ای از قاچاق مواد مخدر کشور از استان کرمان عبور می‌کند اما تجهیزات و امکانات مبارزه با مواد مخدر در این استان، متناسب با حجم اقدامات مورد نظر نیست.

وی با بیان اینکه استان کرمان هزینه‌های سنگین انسانی، اجتماعی و فرهنگی در حوزه مبارزه با مواد مخدر پرداخت کرده، گفت: می‌طلبد که براساس نگاه ویژه دستگاه‌ها به حوزه مبارزه با مواد مخدر، امکانات مبارزه‌ای متناسب با نقش استان کرمان تامین شود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان با تاکید بر اینکه در سال گذشته بالغ بر 182 تن انواع مواد مخدر در استان کرمان کشف شده، افزود: بر این اساس استان کرمان رتبه برتر کشوری را کسب نموده کرده است.

وی خاطرنشان کرد: ستاد مبارزه با مواد مخدر وظیفه دارد از محل درآمدهای حاصل از امر مبارزه با موادمخدر، نسبت به تامین امکانات اولیه و به روز در ایست و بازرسی‌های استان به ویژه ایست و بازرسی مرصاد اقدام کند.

سالاری با اشاره به اینکه استان کرمان تولیدکننده مواد مخدر نیست و استان مرزی هم به شمار نمی‌رود، گفت: با این وجود براساس تلاش‌های جهادی و انقلابی دستگاه قضایی، نیروی انتظامی و نهادهای امنیتی، بیشترین اقدامات مقابله‌ای کشور در این استان انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه ایست و بازرسی مرصاد از گلوگاه‌های اصلی کشف مواد مخدر در استان کرمان به شمار می‌رود، افزود: به دلیل اقدامات سنتی و عدم بهره‌مندی از امکانات به روز، بخش عمده خودروهای عبوری از این محل در برخی موارد تا یک ساعت معطل می‌شوند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان با اشاره به اینکه معطلی طولانی مدت در ایست و بازرسی مرصاد موجب نارضایتی مردم شده است، بیان کرد: این موضوع به صورت ویژه در شورای حفظ حقوق شهروندی دادگستری کل استان کرمان مورد بررسی قرار گرفته و مقرر شد هیئتی متشکل از اعضای این ستاد نسبت به ارزیابی این موضوع و تدوین گزارش مربوطه اقدام کنند.

وی تصریح کرد: به مناسبت هفته قوه قضائیه جمعی از اعضای شورای نظارت بر حقوق شهروندی دادگستری استان کرمان از جمله رئیس حفاظت و اطلاعات، مدیرکل بازرسی، دبیر هیئت نظارت بر حقوق شهروندی، مسئول نظارت و ارزشیابی قضات با محوریت دادستان کرمان با حضور در محل به بررسی میدانی این موضوع پرداختند.

سالاری ادامه داد: در این بازدید مشخص شد که در این محل ضمن آنکه حقوق شهروندی سرنشینان خودروهای عبوری رعایت نمی‌شود، این افراد گاهی در شرایط نامساعد آب و هوایی به نحوی که در زمستان در برخی اوقات دما به منفی 15 درجه می‌رسد، معطل می‌شوند و ماموران مبارزه با مواد مخدر نیز وسایل گرمایشی و سرمایشی مناسب در اختیار ندارند.

 

وی با اشاره با اینکه در صورت تجهیز ایست و بازرسی مرصاد به امکانات مورد نیاز، بازرسی از خودروهای عبوری با دقت و سرعت بسیار بالاتری انجام شده و از تشکیل صف‌های طولانی در این ایست و بازرسی جلوگیری می‌شود، گفت: با توجه به قرار گرفتن ایست و بازرسی مرصاد در مسیر شهرستان‌های جنوبی استان کرمان به عنوان یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان صیفی‌جات و محصولات کشاورزی، در زمان برداشت این محصولات، ترافیک در این ایست و بازرسی افزایش چشمگیری پیدا می‌کند و صف‌هایی به طول حدود یک کیلومتر نیز شکل می‌گیرد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان خاطرنشان کرد: ستاد مبارزه با مواد مخدر باید به وظیفه خود در قبال تامین تجهیزات موردنیاز این ایست و بازرسی عمل کند تا موارد نقض حقوق شهروندی در این حوزه برطرف شود.

دبیر هیئت نظارت بر حقوق شهروندی دادگستری کل استان کرمان نیز گفت: موضوع رسیدگی به وضعیت ایست و بازرسی مرصاد در آخرین نشست این شورا مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت و از این رو مقرر شد بازدید میدانی و پیگیری موضوع تا رسیدن به نتیجه مورد نظر صورت گیرد.

محمدباقر اسلامی افزود: ریاست کل دادگستری استان کرمان نیز دستورات لازم برای پیگیری وضعیت ایست و بازرسی مرصاد را صادر نمودند.

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری کل استان کرمان یادآور شد: دستگاه قضایی بر اساس وظیفه و بنا به پیگیری‌های مکرر مردمی، به موضوع ساماندهی وضعیت ایست و بازرسی مرصاد ورود کرده است.

 

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار