کد خبر: ۹۱۳۹۲
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۶
مسئول تام الاختیار برگزاری کنکور سراسری در گیلان خبر داد؛
رشت- مسئول تام الاختیار برگزاری کنکور سراسری در گیلان با اشاره به شرکت ۳۸ هزار و ۶۶۵ داوطلب در کنکور سراسری امسال، گفت: بیش از ۶۴ درصد داوطلب را بانوان تشکیل می دهند.

رقابت بیش از ۳۸ هزار داوطلب گیلانی در کنکور سراسری

به گزارش آرانیوز، ارسلان دمیرچی پیش از ظهر یکشنبه در گفتگو با رسانه‌ها با اشاره به برگزاری کنکور سراسری در چهار روز پایانی هفته جاری، اظهار کرد: روزهای هشتم، نهم و دهم و یازدهم تیر ماه آزمون کنکور سراسری امسال در گیلان همزمان با سایر نقاط کشور برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه امسال ۳۸ هزار و ۶۶۵ داوطلب زن و مرد در این کنکور شرکت می‌کنند، افزود: کنکور سراسری امسال در پنج گروه آزمایشی ریاضی و فنی، علوم انسانی، هنر، علوم تجربی و زبان‌های خارجی برگزار می‌شود.

مسئول تام الاختیار رئیس دانشگاه در برگزاری کنکور سراسری در گیلان از مجموع شرکت کنندگان ۲۴ هزار و ۷۶۲ نفر معادل ۶۴.۰۴ درصد از داوطلبان را بانوان و ۱۳ هزار و ۹۰۳ نفر معادل ۳۵.۹۶ درصد از داوطلبان را نیز مردان تشکیل می‌دهند.

وی به تفکیک شرکت کنندگان بر اساس گروه آزمایشی نیز اشاره و اضافه کرد: سه هزار و ۸۳۶ نفر از داوطلبان در گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی، ۱۴ هزار و ۲۴۰ نفر در گروه آزمایشی علوم تجربی، ۱۰ هزار و ۷۸۵ داوطلب در گروه آزمایشی علوم انسانی، سه هزار و ۶۷۲ داوطلب در گروه آزمایشی هنر و شش هزار و ۱۳۲ داوطلب نیز در گروه آزمایشی زبان‌های خارجی شرکت می‌کنند.

دمیرچی با بیان اینکه آمار داوطلبان استان در مقایسه با سال گذشته با رشد ۳.۹۹ درصدی همراه بوده است، ادامه داد: آمار داوطلبان کل کشور یک میلیون و ۴۸۹ هزار و ۷۶ نفر بوده که در مقایسه با تعداد داوطلبان آزمون سراسری سال گذشته حدود ۸.۷۴ درصد رشد داشته است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار