کد خبر: ۹۱۳۲۴
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۶
برابر بخشنامه سازمان ثبت اسناد و املاک ، در بافت مسکونی روستاها، صدور و تعویض اسناد مالکیت دفترچه‌ای از هزینه‌های ثبتی به میزان یک میلیون ریال معاف است.

به گزارش آرانیوز، حسین کاظمی معاون اداره کل ثبت اسناد و املاک استان زنجان با ارائه گزارشی ازحد نگاری (کاداستر) انجام شده توسط این سازمان اظهار داشت: میزان حد نگاری اراضی ملی و موات تا پایان سال قبل یک میلیون و ۷۴ هزار هکتار است که طبق هماهنگی به عمل آمده با اداره کل منابع طبیعی استان ظرف یک ماه آینده میزان حد نگاری به یک میلیون و ۱۳۲ هزار هکتار خواهد رسید.
معافیت تعویض و صدور سند در روستاها تا یک میلیون ریال
کاظمی با اشاره به حد نگاری منازل مسکونی بافت روستایی، گفت:حد نگاری مناطق مسکونی بافت روستایی تا پایان سال ۱۳۹۶ از کل املاک بافت مسکونی روستایی استان، ۵ هزار و ۱۹ قطعه به مساحت ۲۴۳ هکتار بود که در سال قبل پیشرفت زیادی کرده و به ۳۲ هزار و ۶۲۹ قطعه به مساحت ۵ هزار و ۳۴۶ هکتار رسید.

معاون اداره کل ثبت اسناد و املاک استان زنجان سپس افزود: برابر بخشنامه سازمان در بافت مسکونی روستا‌ها صدور و تعویض اسناد مالکیت دفترچه‌ای از هزینه‌های ثبتی به میزان یک میلیون ریال معاف است و در آینده نزدیک در صورت استقبال متقاضیان عملیات حد نگاری مناطق باقی مانده املاک بافت مسکونی روستایی با همکاری بنیاد مسکن عملیاتی خواهد شد.

­

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار