کد خبر: ۹۱۳۱۴
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۵
مدیرکل امور زندان‌های آذربایجان‌غربی گفت: استفاده از پابند الکترونیک در این استان طی سال‌جاری به یک هزار ۲۰۰ مورد افزایش می‎یابد.
استفاده از پابند الکترونیک در آذربایجان‌غربی افزایش می‌یابد

به گزارش آرانيوز  از ارومیه، مجتبی محمدی امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اولویت سازمان زندان‌ها، اصلاح و تربیت و نیز کاهش آسیب‌های اجتماعی زندانیان است.

وی با تاکید بر اینکه اداره کل زندان‌های آذربایجان‌غربی موضوع اشتغال و حرفه‌آموزی زندانیان را در دستور کار قرار داده است، تصریح کرد: حتی برای خانواده زندانیان نیز موقعیت شغلی را فراهم کرده است.

مدیرکل امور زندان‌های آذربایجان‌غربی، ادامه داد: نخستین استانی بودیم که موضوع کاهش جمعیت کیفری را با توجه به مجازات‌های جایگزین حبس و پابند الکترونیک را در دستور کار قرار داده‌ایم.

وی از ارتقا شرایط زندانیان از لحاظ فضای اسکان و کیفیت غذا خبر داد و تصریح کرد: تاکنون سه هزار و 750 متر از فضاهای موجود بهسازی و بازسازی شده و شش هزار مترمربع فضا نیز برای احداث در جنوب آذربایجان‌غربی وجود دارد.

محمدی در ادامه گفت: تمام زندانیان در بدو ورود از لحاظ بیماری‌های جسمی و روانی مورد غربالگری قرار گرفته است و در موضوع بیماری واگیردار نیز مدیریت بحران انجام شده و حتی سنجش سطح سواد نیز در دستور کار قرار دارد.

وی با ابراز خرسندی از اینکه موضوع ترک تحصیل فرزندان زندانیان حل شده است، اظهار داشت: در این رابطه نیز آسیب‌های خانواده زندانیان مورد رصد واقع می‌شود، چون در مواردی، فرزند زندانی از نخبگان جامعه بوده که ترک تحصیل کرده بود، اما با حمایت‌های انجام شده، بار دیگر به تحصیل بازگشتند.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی آذربایجان‌غربی، با اشاره به موضوع استفاده از پابند الکترونیک برای زندانیان تصریح کرد: آذربایجان‌غربی پس از تهران به عنوان دومین استان در استفاده از پابند الکترونیک مطرح است و امسال استفاده از آن به یک هزار و 200 نفر می‌رسد.

وی در ادامه نیز با بیان اینکه آذربایجان‌غربی با 3 کشور خارجی همسایه است و سرریز جرائم سایر استان‌ها در آذربایجان‌غربی نمود می‌یابد، اظهار داشت: در این رابطه نیز مسئولان استانی باید اعتبارات آسیب‌های اجتماعی را مطالبه کنند چون آذربایجان‌غربی بار جرائم را به دوش می‌کشد.

محمدی گفت: برای مثال حضور گروه‌های معاند، ترانزیت کالا و مشروبات الکلی از عراق و ترکیه و همچنین قاچاق انسان، از این استان انجام می‌شود اما خوشبختانه مدیریت مطلوبی انجام شده و آذربایجان‌غربی جزو پنج استان‌ امن کشور به شمار می‌رود.

 

وی با اشاره به میانگین تحصیلات زندانیان آذربایجان‌غربی، اظهار داشت: 45 درصد زندانیان استان دارای مدرک دیپلم یا زیردیپلم هستند.

 

 
برچسب ها: آذربایجان غربی
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار