کد خبر: ۹۱۳۰۱
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۸
هفته اول دور گروهی نوزدهمین دوره فوتبال جام کنفدراسیون آسیا ۲۰۲۲ دیروز برگزار شد.

جام کنفدراسیون آسیا، ورود آسیای میانه و شرقی‌ها به مسابقاتبه گزارش آرانیوز، در این دوره از مسابقات که سطح دو فوتبال باشگاهی قاره محسوب می‌شود، ۴۷ تیم شرکت کرده اند که از دور مقدماتی و پلی آف رقابت خود را آغاز خواهند کرد. تیم‌های حاضر در دور گروهی به ۱۰ گروه ۴ تیمی بر اساس منطقه خود تقسیم بندی شدند که از هر گروه تیم‌های اول و تیم‌های دوم برتر منطقه صعود می‌کنند.


در این دوره تیم المحرق بحرین (قهرمان دوره قبل) به علت اینکه نتوانست مجوز حرفه‌ای کنفدراسیون فوتبال آسیا را کسب کند، از حضور بازماند. کنفدراسیون فوتبال آسیا همچنین اعلام کرد از اردن فقط یک تیم مجوز حرفه‌ای کسب کرد که در لیگ قهرمانان حاضر است. تیم‌هایی از منطقه ماکائو و کشور‌های بنگلادش و ترکمنستان نیز نتوانستند مجوز حرفه‌ای ای اف سی را کسب کننده و در نتیجه سهمیه آن‌ها حذف شد.
- تیم قهرمان جام کنفدراسیون آسیا ۲۰۲۲ مستقیم به پلی آف لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۳ صعود خواهد کرد.
نتایج هفته اول دور گروهی و وضعیت سایر مناطق به این شرح اعلام شد:
دور گروهی: (به صورت متمرکز برگزار می‌شود.)
منطقه غرب: (تیم‌های اول و تیم دوم برتر صعود می‌کنند.)
 گروه یک:
- تیم السیب عمان با ۶ امتیاز صدرنشین شد و به نیمه نهایی منطقه غرب صعود کرد. تیم‌های الکویت کویت با ۵، الجبله سوریه با ۴ و الانصار لبنان با یک امتیاز دوم تا چهارم شدند و از دور مسابقات شدند.
گروه دو:
- تیم العربی کویت با ۷ و الرفاع بحرین با ۶ امتیاز و به نیمه نهایی منطقه غرب صعود کردند. تیم‌های ظفار عمان با ۳ و شباب الخلیل فلسطین بدون امتیاز چهارم و حذف شد.
گروه سه:
- تیم‌های النجمه لبنان و رفاع شرقی بحرین با ۴ امتیاز اول و دوم هستند و تیم‌های تشرین سوریه و هلال قدس فلسطین با یک امتیاز در رده‌های سوم و چهارم قرار گرفتند.
- در جدول تیم‌های دوم گروه‌های ۳ گانه منطقه غرب تیم الرفاع بحرین با ۶ امتیاز اول شد و صعود کرد. تیم‌های الکویت کویت با ۵ و تشرین سوریه با ۴ امتیاز دوم و سوم شدند و از دور رقابت‌ها کنار رفتند.
-----
 منطقه جنوب: (تیم برتر به نیمه نهایی بین منطقه‌ای صعود می‌کند.)
 گروه چهار‌:
- تیم موهون باگان هند با ۶ امتیاز و به علت نتایج رودررو صدرنشین شد و صعود کرد. تیم‌های باشوندارا کینگز بنگلادش که خالد شفیعی مدافع ایرانی را در اختیار دارد، با ۶ امتیاز دوم، مازیا مالدیو و گوکولام هند با ۳ امتیاز و به علت نتایج رودررو سوم و چهارم و حذف شدند.
-----
 منطقه آسیای میانه: (تیم برتر هر گروه به فینال منطقه‌ای و برنده آن به نیمه نهایی بین منطقه‌ای صعود می‌کنند.)
 گروه پنج:
سوغدیانا ازبکستان ۲ - ۰ نفتچی قرقیزستان
آلتین اسیر ترکمنستان ۱ - ۱ زسکا پامیر دوشنبه تاجیکستان
- تیم سوغدیانا ازبکستان با ۳ امتیاز در صدر قرار گرفت و تیم‌های آلتین اسیر ترکمنستان و زسکا پامیر دوشنبه تاجیکستان با یک امتیاز دوم و سوم هستند و تیم نفتچی قرقیزستان بدون امتیاز چهارم است.
گروه شش:
کپه داغ ترکمنستان ۱ - ۳ خجند تاجیکستان
- تیم دینامو دوردوی قرقیزستان استراحت کرد.
- تیم‌های خجند تاجیکستان با ۳ امتیاز اول و کپه داغ ترکمنستان بدون امتیاز دوم هستند.
-----
 منطقه آسه آن: (تیم‌های برتر گروه‌ها و بهترین تیم دوم به دور نیمه نهایی منطقه‌ای و تیم برتر این مرحله به نیمه نهایی بین منطقه‌ای صعود می‌کنند.)
گروه هفت:
کایا ایلویلو فیلیپین ۱ - ۲ ویساخا کامبوج
بالی یونایتد اندونزی ۲ - ۰ کداه دارالامان مالزی
- تیم‌های بالی یونایتد اندونزی و ویساخا کامبوج با ۳ امتیاز اول و دوم هستند و تیم‌های کایا ایلویلو فیلیپین و کداه دارالامان مالزی بدون امتیاز در رده‌های سوم و چهارم قرار گرفتند.
گروه هشت:
ماکاسار اندونزی ۰ - ۰ کوالالامپور سیتی مالزی‌
- تیم تمپینس راورز سنگاپور استراحت کرد.
گروه نه:
ویه تل ویتنام ۵ - ۱ یانگ الفانتز لائوس
هوگانگ یونایتد سنگاپور ۴ - ۳ پنوم پن کراون کامبوج
- تیم‌های ویه تل ویتنام و هوگانگ یونایتد سنگاپور با ۳ امتیاز اول و دوم و تیم‌های پنوم پن کراون کامبوج و یانگ الفانتز لائوس بدون امتیاز سوم و چهارم هستند.
-----
 منطقه شرق: (تیم برتر به نیمه نهایی بین منطقه‌ای صعود می‌کند.)
گروه ده:
لی مان هنگ کنگ ۱ - ۳ ایسترن هنگ کنگ
- تیم تاینان سیتی تایوان استراحت کرد.
- تیم‌های ایسترن هنگ کنگ با ۳ و لی مان هنگ کنگ بدون امتیاز اول و دوم هستند.
- تیم چائو پاک ماکائو به علت پاندمی کرونا انصراف داد.

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار