کد خبر: ۹۱۱۲۰
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۶
معاون راهداری بوشهر:
بوشهر- معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر گفت: روش‌های نوین و کم هزینه جایگزین روش‌های قدیمی نگهداری راه‌ها می‌شود.

روش‌های نوین در نگهداری راه‌های استان بوشهر استفاده می‌شود

به گزارش آرانیوز ، عبدالکریم اخترشناس عصر چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بهبود وضعیت راه‌های استان بوشهر از برنامه‌های مهمی است که با جدیت در دستور کار راهداری استان است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر بیان کرد: به منظور صرفه جویی در هزینه‌ها و همچنین نگهداری به صرفه راه‌های استان، روش‌های نوین حفاظتی جایگزین روش‌های قدیمی نگهداری رویه راه می‌شود.

وی افزود: در همین راستا، اجرای عملیات چیپ سیل محور دشت پلنگ در شهرستان دشتی به طول ۵.۵ کیلومتر و به عرض شش متر و با اعتباری بالغ بر ۲۵ میلیارد ریال در دستور کار این اداره کل قرار گرفته است و فرایند تجهیز کارگاه و انتقال ماشین آلات نیز در حال انجام است.

اخترشناس تصریح کرد: بخشی از محور روستایی دشت پلنگ که از سالیان گذشته به صورت خاکی بوده و از جمله مطالبات مردمی در سفر اخیر ریاست جمهوری به استان بوده با عنایت ویژه استاندار، به وسیله اداره کل راهداری بهسازی و آسفالت می‌شود و با استفاده از روش‌های کم هزینه نیز نگهداری و مراقبت خواهد شد.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر بیان داشت: محرومیت زدایی و ایجاد فرصت‌های شغلی در حوزه روستایی و لزوم بهره مندی این بخش بزرگ و تأثیر گذار در رونق اقتصادی (بخش کشاورزی، دامپروری، حوزه بوم گردی و.....) از جمله اولویت‌های این اداره کل برای توجه ویژه به این راه روستایی است.

وی خاطر نشان کرد: در راستای استفاده از روش‌های نوین و کم هزینه همچنین محورهای روستایی و فرعی دیگری در استان بعد از انجام فرایند مطالعه انتخاب شده اند که با اولویت بندی تا پایان سال با استفاده از روش‌های نوین رویه آسفالت آنها ترمیم خواهد شد.

اخترشناس بیان داشت: پیش از این عملیات اجرای اسلاری سیل (مقاومتی) در حوزه شهرستان دشتی و در محورهای عربی – باشی بطول ۱۳ کیلومتر، محور خورموج – درازی به طول ۱۱ کیلومتر و حوزه شهرستان تنگستان محور اهرم – خائیز بطول ۳ کیلومتر صورت گرفت که ضمن کاهش هزینه‌های اجرایی، رضایتمندی کاربران جاده‌ای را در پی داشته است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار