کد خبر: ۹۱۱۰۷
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۶
رئیس جمعیت هلال احمر گفت: پیشنهادات هلال‌احمر ایران از جمله پیگیری مباحث مرتبط با تغییرات اقلیمی و ایجاد صندوق بین‌المللی کمک‌های بشردوستانه در کشور‌های دچار تحریم، در نشست‌های بین‌المللی جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال‌احمر در ژنو، تصویب شد.

تصویب ۴ پیشنهاد هلال‌احمر ایران در ژنو؛ از ایجاد “صندوق بین‌المللی کمک‌های بشردوستانه” تا فعالیت در زمینه خشکسالیبه گزارش آرانیوز، دکتر پیرحسین کولیوند که به همراه هیاتی ایرانی برای شرکت در این نشست‌ها به ژنو سفر کرده است، افزود: در نشست‌های اساسنامه‌ای فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال‌احمر که با حضور سران ۱۹۲ جمعیت ملی عضو فدراسیون در ژنو در حال برگزاری است، چهار پیشنهاد هلال‌احمر ایران شامل پیگیری مباحث مرتبط با تغییرات اقلیمی با استفاده از ظرفیت جوانان و داوطلبان عضو جمعیت‌های ملی، ثبت آثار ظالمانه تحریم‌ها و ایجاد صندوق بین‌المللی کمک‌های بشردوستانه برای کمک به کشور‌های دچار تحریم و همچنین به‌کارگیری ظرفیت جوانان و داوطلبان در پیشبرد اهداف عالی و توسعه اقدامات بشردوستانه، مورد استقبال و تایید جمعیت‌های ملی قرار گرفت و در هیات حاکمه فدراسیون تصویب شد.

رئیس جمعیت هلال احمر ر خصوص دستاورد‌های این سفر گفت: علاوه بر دریافت مدال بشردوستانه هانری داویسون، افتخار بزرگی برای ایران است که تنظیم صورت جلسه و تهیه نگارش مصوبات جلسات نشست‌های فدراسیون بر عهده هلال‌احمر ایران به نمایندگی دکتر حسن اسفندیار قرار گرفته است.
وی افزود: مباحثی که در نشست‌ها و جلسات مطرح می‌شود، توسط نماینده هلال‌احمر ایران مکتوب شده و در نهایت آنچه به تصویب رسیده باشد در بیانیه پایانی نشست‌ها قرائت می‌شود. بیانیه پایانی نشست‌ها هم توسط ریاست کمیته نگارش یعنی هلال احمر ایران نوشته می‌شود.
کولیوند همچنین از تصویب و تایید طرح پیشنهادی هلال احمر ایران درباره نقش جوانان و داوطلبان این جمعیت در پیشبرد اهداف، فعالیت‌ها و اقدامات بشردوستانه خبر داد.
رئیس جمعیت هلال‌احمر ایران ادامه داد: طرح پیگیری مباحث مرتبط با تغییرات اقلیمی و توسعه نقش داوطلبان و جوانان در این موضوع‏، یکی از مباحث پیشنهادی ما بود که در بیانیه مطرح شد و مورد تایید جمعیت‌های ملی و تصویب هیات حاکمه فدراسیون قرار گرفت.
وی همچنین از تایید و تصویب طرح ایجاد صندوق بین المللی کمک‌های بشردوستانه در زمان تحریم‌ها خبر داد و گفت: ثبت آثار ظالمانه تحریم‌ها در کشور‌هایی که مورد تحریم واقع شده‌اند از دیگر پیشنهادت هیات ایرانی بود. ایجاد صندوق بین المللی برای کم کردن آثار تحریم بر زندگی مردم و برقراری مناسبات مالی با سایر کشور‌ها از راه حل‌هایی بود که برای حل این مشکلات ارائه و مورد استقبال روسا و مسئولان جمعیت‌های ملی قرار گرفت و به تصویب هیات حاکمه فدراسیون رسید.

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار