کد خبر: ۹۱۱۰۴
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۰
معاون پارلمانی رئیس‌ جمهور گفت: دولت با مجلس همکاری‌های لازم را دارد اما توقع داریم رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در این همکاری‌ها مدنظر و محور باشد.

نمایندگان مجلس در تعامل با دولت رهنمودهای رهبری را مدنظر قرار دهند

به گزارش آرانیوز، سیدمحمد حسینی معاون پارلمانی دولت امروز چهارشنبه (1تیر) در حاشیه جلسه  هیئت دولت در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: دولت سیزدهم بیشترین تعامل را با نمایندگان داشته است. شخص رئیس جمهور و معاونین وی با نمایندگان مجلس جلسات متعددی در تهران و در جریان سفرهای استانی داشته‌اند و آمار ملاقات‌ها و حضور وزرا در مجلس نسبت به گذشته غیرقابل مقایسه است.

وی با بیان این که مجلس هم متقابلاً تاکنون تعامل خوبی با دولت داشته، اظهار داشت: مجلس در دوره‌های قبل تا ۱۰ ماه اول کاری دولت حدود ۷ کارت زرد به وزرا داده اما تا الآن از ۱۲ سؤال مطرح شده، فقط در یک مورد نمایندگان قانع نشدند. همچنین  روز گذشته هم ۲ سؤال از وزیر بهداشت مطرح شد که سؤال کنندگان قانع شدند و به رأی گذاشته نشد. 

معاون پارلمانی رئیس‌ جمهور گفت: دولت با مجلس همکاری‌های لازم را دارد اما توقع داریم رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در این همکاری‌ها مدنظر و محور باشد.

حسینی تصریح کرد: یکی از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب این است که مجلس در بررسی‌ها، لوایح را مقدم بر طرح قرار دهد که نمایندگان در بیانیه‌شان عنوان کرده‌اند این تذکر را نصب‌العین قرار می‌دهند و امیدواریم در عمل هم این‌گونه شود.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری همچنین تأکید کردند که نمایندگان در اجرا دخالت نکنند و مجلس هم اعلام کرده بر اساس رهنمود رهبری این کار را انجام می‌دهد و ما می‌خواهیم این موضوع عملیاتی شود و این‌گونه نباشد که مطرح شود و بعد ببینیم که مسائلی وجود دارد.

حسینی تصریح کرد: گاهی افراد معدودی در طرح سؤالات یا استیضاح وزرا بحث‌ها یا خواسته‌هایی مطرح می‌کنند و مثلاً می‌خواهند انتصابی انجام شود که دخالت در امر اجراست و این را زیبنده مجلس انقلابی نمی‌دانیم.

معاون پارلمانی رئیس‌ جمهور بیان داشت:  همواره  رئیس جمهور بر مشورت با نمایندگان تاکید داشتند، پیشنهادات آنها به اطلاع آیت‌الله رئیسی می‌رسد ولی این موضوع جنبه مشورتی دارد و به عنوان دخالت نیست.

انتهای پیام/

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار