کد خبر: ۹۱۰۹۲
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۶
رسانه‌ها از هرج و مرج و بی نظمی گسترده در شهرهای مختلف انگلیس و به ویژه لندن به دلیل اعتصاب گسترده ریلی در این کشور که در بیش از ۳۰ سال گذشته بی سابقه بوده است خبر دادند.
هرج و مرج در سراسر انگلیس در اولین روز اعتصاب‌های گسترده ریلی

به گزارش آرانیوز، هزاران نفر از کارکنان شبکه ریلی در انگلیس از روز گذشته (سه شنبه) در اعتراض به دستمزدها دست به اعتصاب گسترده و فلج کننده‌ای زده‌اند که به گفته کارشناسان در بیش از 3 دهه اخیر بی سابقه بوده است.

به نوشته رسانه های انگلیسی در روزهای سه‌شنبه، پنج‌شنبه و شنبه، بریتانیا با بزرگترین اعتصاب کارکنان راه‌آهن در بیش از 30 سال گذشته مواجه است.

به گفته اتحادیه راه‌آهن، دریانوردی و حمل و نقل بریتانیا RMT، بیش از 50000 کارمند این بخش در روزهای سه‌شنبه، پنج‌شنبه و شنبه اعتصاب خواهند کرد. این بزرگترین اعتصاب در حمل و نقل ریلی بریتانیا در بیش از 30 سال گذشته است.

دلیل این اقدام صنعتی مذاکرات شکست خورده در مورد افزایش حقوق است. به گزارش RMT، این اتحادیه به دلیل تورم بالا خواهان افزایش دستمزد 7.1 درصدی در ماه دسامبر برای کارکنان شده بود.

گرانت شاپس، وزیر حمل و نقل انگلیس انتقاد شدیدی به این اعتصاب ها وارد کرده و در این باره گفت که اتحادیه به جای اینکه با آرامش در مورد اصلاحات لازم بحث کند، میلیون ها انسان بی گناه را مجازات می کند.

نه تنها حمل و نقل ریلی ملی، بلکه متروی لندن نیز تحت تأثیر این اعتصاب قرار گرفته است. بر این اساس فقط یک چهارم قطارها باید حرکت کنند.

بر اساس گزارش بانک مرکزی انگلیس، تورم در پاییز از مرز یازده درصد فراتر خواهد رفت. اقتصاد در حال حاضر در مسیر انقباض قرار دارد و ممکن است در نیمه دوم سال وارد رکود شود.

بر اساس ارزیابی سازمان همکاری اقتصادی و توسعه (OECD)، از میان کشورهای بزرگ صنعتی، تنها روسیه از نظر اقتصادی بدتر از بریتانیای کبیر است.

روزنامه وینر سایتونگ اتریش با گذشت یک روز از این اعتصاب ها در گزارشی از هرج و مرج در این کشور خبر داده و نوشت: در بریتانیا، حمل‌ونقل ریلی در روز سه‌شنبه به دلیل بزرگ‌ترین اعتصاب ریلی در 33 سال اخیر تا حد زیادی فلج شد. میلیون‌ها بریتانیایی تحت تأثیر این توقف عملیاتی قرار گرفتند - و نگرانند که این شرایط برای بقیه هفته یا حتی برای مدت طولانی‌تر وجود داشته باشد.

بسیاری از شهروندان انگلیسی در این روز ترجیح دادند از خانه کار کنند. برخی دیگر سعی کردند با ماشین شخصی خود، اتوبوس یا تاکسی به محل کار، مدارس و سایر مقاصد خود برسند.

اوضاع در لندن به‌ویژه متشنج بود، در این شهر دیروز به دلیل اعتصاب جداگانه، تقریباً هیچ مترویی کار نمی‌کرد. در سراسر کشور، نیمی از مسیرهای ریلی به طور کامل کار نمی کردند و تنها چند قطار در مسیرهای باقی مانده تردد کردند. در اولین روز اعتصاب ها اصلاً نمی شد با قطار به حدود 40 شهر رسید. بسیاری از ایستگاه های قطار به خصوص در استان ها خالی بود. فرودگاه‌هایی مانند فرودگاه هیترو که در حال حاضر با مشکلاتی برای تضمین عملکرد پروازی روان روبرو هستند، هم دچار مشکلاتی بودند.. تاکسی ها و وسایل حمل و نقل مانند اوبر مبالغ هنگفتی را حتی برای مسافت های کوتاه از شهروندان دریافت می کردند.

در برخی مناطق، درگیری های خشونت باری بین رانندگان تاکسی و مسافران ناامید رخ داد. خیابان‌ها به خصوص در ساعات شلوغی، ترافیک بیش از حد معمول را شاهد بودند.

فرانک برد، رئیس برنامه ریزی در بزرگراه انگلستان گفت: ما فکر می کنیم بسیاری از مردم احتمالاً انتخاب کرده اند که از خانه کار کنند. روزهای اعتصاب بعدی هم در راه است. از این رو دولت RMT را متهم کرده است که به اقتصاد کشور آسیب زیادی وارد کرده و هموطنانی را که نیاز فوری به رفتن به سر کار یا مثلاً وقت دکتر و سایر قرارهای مهم دارند، رها کرده است. گرانت شاپس، وزیر حمل و نقل انگلیس هشدار داد که بسیاری از دانش آموزانی که این هفته امتحانات پایان تحصیلی دارند نیز به دلیل اعتصاب در وضعیت بدی قرار دارند.

از سوی دیگر، RMT دولت را متهم می‌کند که سال‌ها به حدود 40000 کارگر اتحادیه‌ راه‌آهن حقوق کافی نمی‌پردازد، آنها را در معرض شرایط کاری غیرقابل تحمل فزاینده قرار می‌دهد و در عین حال برای اخراج گسترده کارکنان در سراسر بخش راه‌آهن آماده می‌شود. این اتحادیه سیاست دولت را با توجه به افزایش شدید هزینه های زندگی در بریتانیا یک "رسوایی" می داند.

در حالی که RMT خواستار افزایش حداقل 7 درصدی دستمزدها است، شرکت‌های مختلف ریلی که به دستورالعمل‌های دولت متعهد هستند، می‌خواهند حداکثر 3 درصد افزایش حقوق اعطا کنند آن هم فقط تا زمانی که اتحادیه با اخراج‌های برنامه‌ریزی شده و تغییرات خاص شرایط کاری موافقت کند.

اتحادیه RMT اخیراً اعلام کرده که در صورت لزوم ماه‌ها به اعتصاب خود ادامه می‌دهد - به‌ویژه اگر دولت تهدید خود مبنی بر تغییر قانون برای استفاده از کارگران آژانس برای شکستن اعتصاب را عملی کند.

انتهای پیام/

 
برچسب ها: اخبار "انگلیس"
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار