کد خبر: ۹۱۰۵۴
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۴
امروز اول تیرماه؛
ارومیه - معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست اذربایجان غربی گفت: هوای شهر سردشت در وضعیت خطرناک و ارومیه و بوکان در وضعیت ناسالم قرار دارد.

کیفیت هوای۳ شهر آذربایجان غربی دروضعیت خطرناک و ناسالم قرار گرفت

سعید موسوی در گفتگو با آرانیوز با بیان اینکه صبح امروز اول تیرماه وضعیت هوای سردشت با شاخص ۵۰۰ در شرایط خطرناک قرار گرفت، افزود: هوای ارومیه مرکز استان از صبح امروز با ورود ریزگردها با شاخص ۲۰۸ در شرایط ناسالم گزارش شده است.

وی با بیان اینکه ذرات ۱۰ میکرون علت عمده آلایندگی هوای استان است، ادامه داد: به علت اینکه منشأ آلودگی پدیده گرد و غبار وارد شده از خارج از کشور بود، اقدامات انجام شده شامل توصیه‌های لازم در زمینه رعایت موارد ایمنی، بهداشتی و سلامت است.

معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی با اشاره به اینکه این شرایط به احتمال زیاد تا عصر امروز ادامه دارد، گفت: کاهش فعالیت‌های بدنی بیماران قلبی و ریوی مبتلا به آسم، به خصوص در فضای باز و خودداری از خروج غیرضروری از منزل نیز برای سالمندان و کودکان، لازم است جزو اولویت شهروندان ارومیه، سردشتی و بوکانی در روز جاری قرار گیرد.

آذربایجان غربی دارای ایستگاه‌های سنجش کیفیت هوا در شهرستان‌های خوی، سلماس، بوکان، سردشت و ارومیه است، ارومیه دارای چهار ایستگاه است که هر کدام سالانه نیازمند یک هزار میلیارد ریال اعتبار برای نگهداری هستند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار