کد خبر: ۹۱۰۴۷
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۰
گروه استان‌ها_ مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس گفت: در سه ماهه نخست امسال به بیش از ۱۷ هزار فقره پرونده در سه حوزه کالا و خدمات، قاچاق کالا و ارز و بهداشت، دارو و درمان در شعب تعزیرات حکومتی استان فارس رسیدگی شده است.
واحدهای صنفی متخلف شیراز ۸۹۰ میلیارد تومان جریمه شدند/ رسیدگی به بیش از ۱۷۰۰۰ پرونده تخلف

غلامرضا سالاری در گفت‌و‌گو با آرانیوز از شیراز ، اظهار داشت: در سه ماهه نخست امسال به 17  هزار و 255 فقره پرونده در سه حوزه کالا و خدمات، قاچاق کالا و ارز و بهداشت، دارو و درمان در شعب تعزیرات حکومتی استان فارس رسیدگی شده است.

وی افزود: بالغ بر 890 میلیارد تومان جریمه نقدی برای متخلفان این پرونده‌ها صادر و علاوه بر این محکومیت‌هایی همچون پلمپ، نصب پارچه، ضبط کالا، درج در پرونده و ... نیز صادر و اجرا شده است.

سالاری با بیان اینکه 13 هزار پرونده در رابطه با تخلفات صنفی تشکیل و رسیدگی شده اظهار داشت: عمده این پرونده‌ها مربوط به گرانفروشی کالا‌های اساسی بوده که بر اساس مصوبه سران محترم قوا، مجازات‌های سنگینی برای این پرونده‌ها صادر شده است.

دبیر ستاد تنظیم بازار استان با ارائه توضیحاتی در خصوص اجرای طرح پلمپ واحد‌های صنفی متخلف عنوان کرد: در روز شنبه هفته جاری، با اجرای مرحله اول طرح تشدید برخورد با تخلفات، 163 واحد صنفی متخلف در سطح استان پلمب و نصب پارچه شدند و مرحله دوم این طرح نیز به‌زودی عملیاتی و اخلالگران در بازار و در راس آن گرانفروشان کالا‌های اساسی به‌شدت مجازات خواهند شد.

 

سالاری در ادامه به گشت‌های مشترک بازرسی تعزیرات حکومتی استان اشاره کرد و گفت: هر چند بنا به وظایفی که قانونگذار برای سازمان تعزیرات حکومتی به عنوان یک نهاد شبه قضایی تعریف کرده، این سازمان عهده دار نظارت نیست ولیکن در شرایط فعلی اقتصادی، سازمان تعزیرات حکومتی اقدام به فعال نمودن گشت‌های مشترک بازرسی کرده که این مهم با همکاری دستگاه‌های متولی نظارت در حوزه‌های مختلف تولید، عرضه و خدمات در حال انجام است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی از انجام 11 هزار و 381 مورد گشت مشترک در طی این مدت خبر داد و افزود: گشت‌های مشترک بازرسی با اولویت پیشگیری از وقوع تخلفات و در جهت حمایت از فضای کسب کار انجام می‌شود که در این راستا به 5318 واحد صنفی و تولیدی تذکر داده شده است.

سالاری از نظارت مردمی به‌عنوان اثر گذارترین مولفه در پیشگیری و کاهش میزان تخلفات یاد کرد و گفت: سامانه‌های 124 سازمان صمت و 135 تعزیرات آماده دریافت گزارشات و شکایات شهروندان است و کلیه موارد دریافتی از این سامانه‌ها، پیگیری و در صورت احراز تخلف، با متخلفان برخورد تعزیراتی خواهد شد.

 

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار