کد خبر: ۹۱۰۱۶
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۷
دادستان اراک گفت: همه ظرفیت دستگاه قضایی در راستای رفع مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی به‌کار گرفته می‌شود.
دادگستری اجازه تعطیلی خط تولید در استان مرکزی را نمی‌دهد

به‌گزارش  آرانیوز از اراک، ربیع‌اله قربانی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته قوه قضاییه با اشاره به رسالت دستگاه قضا اظهار داشت: دستگاه قضایی پرچمدار اجرای عدالت است که معیار اجرای عدالت هم اجرای قانون است و اگر اصحاب رسانه خود را مکلف بدانند در راستای ترویج فرهنگ قانونمداری گام بردارند نقش مهمی در آگاهی مردم و پیشگیری از جرائم و آسیب‌ها دارند و باید در برخورد جامعه با هنجارشکنی انعکاس لازم داشته باشند.

وی افزود: برخورد قاطع با فساد، شناسایی گلوگاه‌های فساد، حفظ و اتقای امنیت ملی و اجتماعی، مبارزه جدی با فساد و حفظ سرمایه اجتماعی از جمله تکلیف مهم است که باید مورد توجه همه به ویژه اصحاب رسانه باشد و همه باید دست به دست هم دهیم تا فساد در جامعه نهادینه نشود.

دادستان عمومی و انقلاب اراک ادامه داد: اصحاب رسانه باید با جلوگیری از فضاسازی برای نظام امیدآفرین باشند و عدالت و امنیت را در جامعه ترویج دهند.

قربانی تصریح کرد: اقدامات دستگاه قضایی و اصحاب رسانه باید به کیفیتی باشد که اصحاب رسانه دیدگاه حاکمیت و قانونمداری و ضوابط را تشریح کنند و اقدامات دستگاه قضایی پیوست رسانه‌ای داشته باشد.

وی بیان کرد: اگر اقدامات دستگاه قضا نتوانسته ریشه جرائم را به طور کامل از بین ببرد به این سبب است که در بسیاری مواقع تنفر عمومی نسبت به جرم وجود نداشته بنابراین باید اصحاب رسانه نسبت به جرم تنفر ایجاد کنند تا با این کار جامعه را بیمه کنند.

دادستان عمومی و انقلاب اراک با اشاره به تغییر کاربری و ساخت بناهای غیرمجاز گفت: بعضی اوقات شاهد هستیم که مردم در ارتباط با احداث این بناها با هم رقابت دارند و اراضی کشاورزی را برای منافع شخصی از بین می‌برند بنابراین باید تنفر عمومی نسبت به جرم ایجاد شود.

قربانی افزود: در سال 99 تعداد هزار و 780 ترک تعقیب و سال گذشته 3 هزار و 59 مورد ترک تعقیب صادر شده و در حوزه تعلیق تعقیب نیز 4 درصد رشد ایجاد شده است.

 

وی ادامه داد: مرداد ماه سال گذشته در زمینه نیروگاه حرارتی ورود پیدا کردیم و دستور تعطیلی دادیم که این ورود سختگیرانه با تدابیر کشوری تداخل داشت اما با پیگیری‌ها سهمیه گاز نیروگاه حرارتی در سال قبل نسبت به سال 99 در فصل سرما دو برابر شد و نیروگاه حرارتی با سوخت مازوت از قانون هوای پاک حذف شده است.

دادستان عمومی و انقلاب اراک با اشاره به اینکه وضعیت آب محدوده شهرک ولیعصر(عج) در دستور کار است و آب آشامیدنی اراک مشکلی ندارد، گفت: همه ظرفیت دستگاه قضایی در راستای رفع مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی بکار گرفته می‌شود و ایجاد امنیت برای واحدهای تولیدی یکی از محورها و رسالت‌های دستگاه قضایی است.

 

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار