کد خبر: ۹۱۰۱۵
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۵
رئیس دادگستری پلدختر با بیان اینکه جرائم سازمان‌یافته و خشن در این شهرستان وجود ندارد، گفت: بیشترین پرونده‌های کیفری پلدختر مربوط به تصادفات رانندگی، تخریب و تصرف عنوانی اراضی ملی است.
تصرف و تخریب اراضی ملی در صدر پرونده‌‌های کیفری پلدختر است

به گزارش  آرانیوز از پلدختر، مهدی بیرانوند عصر امروز در نشست خبری با خبرنگاران این شهرستان اظهار داشت: دادگستری پلدختر با همکاری نیروهای  قضایی و اداری، جهادگونه و انقلابی عمل کرده‌است و یکی از سه دادگستری‌های نمونه و برتر لرستان محسوب می‌شود.

وی افزود: دادگستری پلدختر در زمینه سرعت و دقت در رسیدگی، پاسخگویی و موضوعات مورد نظر سیاست‌های دستگاه قضایی به‌خوبی عمل کرده‌است.

 

رئیس دادگستری پلدختر عنوان کرد: 23هزار و 91 پرونده خروجی از یکم تیر ماه سال گذشته تاکنون داشته‌ایم که این میزان مربوط به 22هزار پرونده سال گذشته وهفت هزار پرونده ورودی بیشتر نیز از سال های قبل بوده که بر این اساس عملکرد ما در 610 فقره از آن‌ها مثبت بوده است.

وی با اشاره به کسب رتبه اول دادرسی الکترونیک در سطح لرستان و 95 درصد ابلاغات الکترونیک این نهاد بیان کرد: میزان صلح و سازش 30درصد بوده که از اصحاب رسانه و متولیان فرهنگی انتظار داریم ما را در بالابردن این میزان همراهی نمایند.

بیرانوند با اشاره به میزان صددرصدی دادرسی الکترونیک و هوشمند سازمان  در یک سال گذشته و کسب رتبه اول لرستان گفت: بیشترین پرونده‌های کیفری مربوط به تصادفات رانندگی، تخریب و تصرف عنوانی اراضی ملی و مطالبات بانکی رکورددار پرونده حقوقی در شهرستان پلدختر است.

رئیس دادگستری پلدختر با بیان اینکه جرائم سازمان‌یافته و خشن در شهرستان پلدختر نداریم، تصریح کرد: بیشترین پرونده‌های حقوقی مطروحه در دادگاه مربوط به مطالبات بانکی مربوط به معیشت مردم و سیل است و دومین مورد نیز  بحث طلاق و دعواهای خانوادگی است.

بیرانوند میزان زمان رسیدگی در دادسرا را 21 روز اعلام کرد که در این زمینه دادگستری پلدختر رتبه اول لرستان را کسب کرد‌ه‌است، اظهار داشت: هفت شعبه شورای حکمی و سازشی  در سطح این شهرستان وجود دارد.

رئیس دادگستری پلدختر با اشاره به اینکه سرقت مسلحانه از یک طلافروشی مهم‌ترین پرونده‌های سال گذشته این شهرستان است، عنوان کرد: 14 شورای حل اختلاف در سطح پلدختر وجود دارد که هفت شعبه شهری و هفت شعبه روستایی است.

 

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار