کد خبر: ۹۱۰۰۷
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۱
گروه استان‌ها- مدیرکل هواشناسی استان قزوین از صدور هشدار زرد آلودگی هوا خبر داد و اظهار داشت: از عصر امروز تا پایان روز پنج‌شنبه ۲ تیرماه شاهد وزش بادهای شدید و خیزش گرد و خاک در کلیه مناطق استان قزوین خواهیم بود.
گرد و خاک استان قزوین را دربرمی‌گیرد

یوسف شیخ‌الملوکی در گفت‌وگو با آرانيوز  در قزوین از صدور هشدار زرد آلودگی هوا توسط مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان خبر داد و اظهار داشت: از عصر امروز (سه‌شنبه 31 خرداد) تا پایان روز پنج‌شنبه 2 تیرماه شاهد وزش بادهای شدید و خیزش گرد و خاک محلی در کلیه مناطق استان قزوین خواهیم بود.

وی اضافه کرد: منطقه اثر خیزش گرد و خاک امروز دشت قزوین، فردا (چهارشنبه) کلیه نواحی و نقاط استان قزوین خواهد بود و روز پنج‌شنبه هم گرد و خاک با غلظت کمتری ادامه خواهد یافت. بنابراین شاهد نفوذ گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا خواهیم بود و به خاطر وزش بادهای شدید هم احتمال خسارت به سازه‌های سبک و موقت هم وجود دارد.

شیخ‌الملوکی ادامه داد: به همین خاطر از هم‌استانی‌ها به ویژه گروه‌های حساس دارای بیماری‌های تنفسی می‌خواهیم از تردد غیرضروری در فضای باز خودداری کنند و در صورت ضرورت برای تردد حتماً ماسک به چهره داشته باشند.

عضو شورای هماهنگی پاسخ به عملیات بحران استان یادآور شد: همچنین با توجه به وزش بادهای شدید و نسبتاً شدید شهرداری باید سازه‌های سبک به ویژه تابلوهای تبلیغاتی خود را مستحکم کند و جهاد کشاورزی و گلخانه‌داران هم باید نسبت به محکم کردن پوشش گلخانه‌ها اقدام کنند.

شیخ‌الملوکی تصریح کرد: همچنین با توجه به ورزش باد شدید و خیزش گردوغبار کوهنوردان و سایر گردشگران باید از صعود به ارتفاعات استان قزوین اجتناب کنند و کارفرمایان هم باید کار در فضای باز به ویژه اماکن و نقاط مرتفع را ممنوع کنند.

 

مدیرکل هواشناسی استان قزوین با اشاره به تأثیر بالای گرد و خاک در کاهش میدان دید افقی گفت: به همین خاطر بخش‌های راهداری، حمل‌ونقل جاده‌ای و خدمات شهری باید تمهیدات لازم را برای مقابله با تصادفات ناشی از کاهش دید اتخاذ کنند.

وی افزود: بر اساس آخرین نقشه‌های پیش‌یابی تا اوایل هفته آینده آسمان اغلب مناطق استان قزوین صاف تا کمی ابری پیش‌بینی می‌شود و به لحاظ دمایی هم امروز و فردا روند افزایش و از پنج‌شنبه کاهش دما را در پیش رو داریم.

 

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار