کد خبر: ۹۰۹۱۶
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۴
به گفته مسئولان آموزش و پرورش استان کرمانشاه، سرانه فضای ورزشی در کرمانشاه ۰.۳۶ مترمربع است و پایین‌تر از میانگین کشوری است.
سرانه فضای ورزشی مدارس در استان کرمانشاه از میانگین کشوری پایین‌تر است

به گزارش  آرانیوز از کرمانشاه، نشست شورای آموزش و پرورش استان کرمانشاه و اصحاب رسانه در اداره کل آموزش و پرورش استان برگزار شد با حضور مدیریت ارشد استان، مدیرکل آموزش و پرورش و معاونان و سایر همکاران وی برگزاری شد که وضعیت ورزش در مدارس استان کرمانشاه یکی از محورهای اصلی این نشست بود.

استاندار کرمانشاه در این جلسه با اشاره به اینکه طرح شهید سلیمانی برای توسعه سرانه فضای ورزشی مدارس یک طرح بسیار موفقی است که بابد برای اجرای برنامه‌ها، اولویت‌بندی اعتبارات انجام شود گفت: باید مشخص شود با مبلغ 22 میلیارد تومان از طرح شهید سلیمانی چه تعداد مدارس احداث می‌شود.

بهمن امیری مقدم با اشاره به اینکه سالن‌های ورزشی باید چند منظوره احداث شود به طور مثال از سالن ورزشی به عنوان سالن اجتماعات استفاده شود عنوان کرد: نشاط در بین دانش‌آموزان و کارکنان و معلمان مدارس باید افزایش یابد.

وی با بیان اینکه قهرمان پروری در بین دانش‌آموزان باید از سوی مسئولان ورزشی مدارس در نظر گرفته شود افزود: باید از دادن آمارهای غلط برای ارائه گزارش و گرفتن اعتبار خودداری کرد.

امیری مقدم با اشاره به اینکه این 25 هزار نفر بی‌سواد استان باید هرچه سریعتر آموزش داده و استان به عنوان استان سبز معرفی شود افزود: همه خانه‌ها باید به مکان نهضت سوادآموزی تبدیل شوند و کمیته امداد امام خمینی ره و سازمان بهزیستی باید با سازمان آموزش و پرورش هماهنگ باشد.

مدیریت ارشد استان کرمانشاه بیان کرد: باید در حوزه اصناف هم تلاش کرد که مجوزی به افراد بی‌سواد داده نشود تا این افراد باسواد شوند.

وی با اشاره به اینکه هر شهرکی احداث می‌شود باید مجهز به درمانگاه، آتش‌نشانی و مدرسه باشد عنوان کرد: در زمان ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس غیر از هزینه کتاب و بیمه نباید از والدین هزینه‌ای گرفته شود و برای جلب مشارکت‌های مردمی باید کار تعریف کرد.

 

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اشاره به اینکه سرانه فضای ورزشی مدارس کرمانشاه از میانگین کشور بالاتر نیست گفت: طرح شهید سلیمانی در مناطق محروم با هدف ایجاد فضاهای ورزشی درون مدرسه‌ای در کرمانشاه آغاز شده است.

ماشاءالله پروین با بیان اینکه چاقی و اضافه وزن دانش‌ آموزان در دوران کرونا و کمبود فضاهای ورزشی به عنوان یک معضل در آموزش و پرورش مطرح است عنوان کرد: در همین راستا تلاش می‌کنیم سرانه فضای ورزشی دانش‌آموزان ارتقا پیدا کند.

وی با بیان اینکه اگر دانش‌آموز سالم نباشد امکان یادگیری ندارد و براساس سند تحول بنیادین باید زیرساخت‌های ورزشی مدارس را درست کنیم بیان کرد: سرانه فضاهای ورزشی مدارس کشورهای اروپایی 3.5 مترمربع به ازای هر یک نفر است و در سال 99 در کشور 0.38 و در استان کرمانشاه 0.36 است و ما از میانگین کشوری پایین‌تر هستیم.

پروین با بیان اینکه مبلغ 22 میلیارد تومان اعتبار از سوی طرح شهید سلیمانی برای ارتقای سرانه ورزشی دانش‌آموزان اختصاص یافته است که 50 درصد آن ار محل اعتبارات استانی تأمین و 50 درصد مابقی باید از سوی خیرین و مشارکت‌های مردمی تأمین شود بیان کرد: درخواست داریم چون این فضاها قرار است در مناطق محروم ساخته شود و خیرین و مشارکت‌های مردمی در این مناطق خیلی وحود ندارد همه اعتبارات این فضاها از طریق محل اعتبارات استانی تأمین شود.

وی با اشاره به اینکه در صورت تأمین اعتبار 44 میلیارد تومان هفت سالن سرپوشیده، 28 زمین چمن مصنوعی، سه زمین ساحلی، 15 کلاس درس تربیت بدنی احداث خواهد شد بیان کرد: طرح احداث است فضاهای ورزشی در شورای آموزش و پرورش مطرح می‌شود.

سلمان محمدی، مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اشاره به اینکه در صورت تأمین اعتبار ماهی یک سالن ورزشی در مدارس افتتاح می‌شود گفت: بعد از گذشت 10 سال مسابقات ورزشی کارکنان آموزش و پرورش استان کرمانشاه امسال برگزار شد.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اشاره به اینکه میانگین سطح سواد افراد 10 تا 49 سال که جامعه هدف نهضت سواد آموزی است در سال 99 در کشور 96.6 درصد و در کرمانشاه 96.8 درصد یعنی 2 دهم بیشتر از میانگین کشوری است گفت: این مقدار در سال 95 در کشور 94.7 درصد و در کرمانشاه 94.4 درصد بود.

هرمز نوروزی‌فرد با بیان اینکه باید به دنبال علم نافع باشیم و تحول اساسی در تعلیم و تربیت ایجاد کنیم و این موضوع با تحقق بیانیه گام دوم انقلاب محقق می‌شود افزود: جهاد تبیین یک فریضه اساسی در امر نهضت سوادآموزی است و وظیفه نهادهای انقلابی است که در این راستا تلاش کنند.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اشاره به اینکه 11 هزار و 700 نفر در سه دوره سواد آموزی، تحکیم و انتقال نهضت سواد آموزی استان ثبت‌نام کردند که نسبت به سال گذشته 11.45 درصد رشد دارد عنوان کرد: در بازه سنی 10 تا 49 سال 95 هفتاد هزار بی‌سواد داشتیم و در سال 99 بیست‌ و پنج هزار بی‌سواد داریم.

 

 
برچسب ها: مدارس دولتی
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار